۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

وزارت خارجه لیتوانی خبر داد؛

اخراج دو تن از کارکنان سفارت بلاروس در لیتوانی

اخراج دو تن از کارکنان سفارت بلاروس در لیتوانی

وزارت خارجه لیتوانی با انتشار بیانیه ای از اخراج دو تن از کارکنان سفارت بلاروس در این کشور خبر داده و فعالیت های آنها را مغایر با شأن دیپلماتیک قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی افزایش تنش‌ها میان لیتوانی و بلاروس بر سر ماجرای هواپیمای رایان ایر، وزارت خارجه لیتوانی با صدور بیانیه‌ای از اخراج دو تن از دیپلمات‌های بلاروس خبر داده و فعالیت‌های آنها را مغایر با شأن دیپلماتیک آنها خواند.

بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه لیتوانی در همین خصوص آمده است: در راستای این تصمیم، لیتوانی همچنین همبستگی خود را با لتونی که دیپلمات‌هایش در سفارت این کشور در مینسک چند روز پیش توسط دولت بلاروس اخراج شدند، اعلام می‌دارد.

لازم به ذکر است روز یکشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت رایان ایر که از یونان به مقصد لیتوانی در حال پرواز بود، با اعلام بمبگذاری احتمالی در این پرواز از سوی مقامات بلاروس، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی مینسک شد. حال اینکه پس از مدت کوتاهی مشخص شد مقامات امنیتی بلاروس قصد بازداشت یکی از مسافرین این پرواز به نام «رومن پروتاسویچ» که از وبلاگ نویسان مخالف دولت بلاروس بوده را داشتند.

کد خبر 5222399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha