۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

یک مقام مسئول:

برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۸۵ درصد گذشت

برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۸۵ درصد گذشت

یک مقام مسئول گفت: بیش از ۸۵ درصد برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه هر ساله به منظور حفظ آمادگی واحدهای نیروگاهی و صیانت از سرمایه نیروگاهی کشور برنامه تعمیراتی به نیروگاه‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: اجرای تعمیرات نیروگاهی به صورت شبانه‌روزی برای کاهش میزان خاموشی‌ها در حال اجرا بوده و نسبت به فعالیت‌های مشابه در سال‌های گذشته از بهبود و ارتقای چشم‌گیری برخوردار است.

وی ادامه داد: برای انجام انواع تعمیرات و بازدید واحدهای حرارتی در دوره تعمیراتی پیک امسال حدود ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه مرتبط پیش‌بینی شده بود که با توجه به شرایط تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان سال گذشته و نقش مهم سوخت در آرایش تولید، این برنامه با تجمیع و یا حذف برخی از برنامه‌ها به حدود ۹۱ هزار مگاوات کاهش یافت و تاکنون بیش از ۸۵ درصد آن نیز خاتمه یافته است.

اسکندری تاکید کرد: باید به این مسئله اشاره کرد که مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ با وجود مشکلات و ریسک‌های تعمیراتی موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی اظهار داشت: عمده برنامه‌های اجرایی نشده مربوط به بازدیدهای دوره‌ای است که برای جلوگیری از بروز حادثه در تلاشیم با هماهنگی دیسپاچینگ ملی این اقدامات نیز در صورت نیاز اجرایی شود.

به گفته این مقام مسئول به منظور تأمین نیاز مصرف کشور و جلوگیری از خاموشی، اجرای برنامه تعمیراتی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مدیریت شده انجام شد و نیروگاه‌های حرارتی بهار امسال نهایت همکاری را برای جبران رشد نیاز مصرف به عمل آورند تا میزان خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کند.

اسکندری ادامه داد: سال گذشته در چنین مقطع زمانی حدود هشت هزار و ۴۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به منظور اجرای برنامه‌های تعمیراتی از مدار خارج شده بودند که در وضعیت فعلی این رقم حدود ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی توضیح داد: افزایش فعلی نیاز مصرف برق کشور با نیروگاه‌های موجود قابل تأمین نیست ولی این اطمینان خاطر به مشترکان صنعت برق داده می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی در تابستان امسال باوجود تمامی مسائل یاد شده با حداکثر توان در مدار تولید هستند تا با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی مجموعه صنعت برق کشور خللی در تأمین برق مطمئن مصرف‌کنندگان حاصل نشود.

کد خبر 5222748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha