۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

رئیس کل دادگستری گلستان تأکید کرد

جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی/دادستان ها به مجرمان خشن رحم نکنند

جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی/دادستان ها به مجرمان خشن رحم نکنند

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است و دادستان ها به مجرمان خشن رحم نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزهای گذشته شاهد افزایش خشونت های خیابانی در گلستان بودیم که در نمونه اخیر آن مرد ۴۵ ساله در داخل خودرو به قتل رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان در این راستا گفت: ورود سریع و قاطع به موضوع جرایم خشن همواره در اولویت دستگاه قضایی استان است و دادستان ها ماموریت دارند رسیدگی به این پرونده ها را به صورت ویژه در اولویت قرار دهند و به این مجرمان رحم نکنند.

هادی هاشمیان از نیروی انتظامی هم خواست: در جرایم مشهود و خشن، سریع و قاطع ورود و عوامل ناامنی و ایجاد تشویش در جامعه را دستگیر کنند.

وی گفت: رسیدگی به پرونده تبر به دستان قرن آباد در دادسرای گرگان به پایان رسیده است و به محض اعلام گزارش پزشکی قانونی، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه فرستاده می شود.

هاشمیان ادامه داد: در پرونده دوم تبرکشی هم متهمان شناسایی و دستورهای لازم به نیروی انتظامی برای دستگیری متهمان صادر شده است.

وی بیان کرد: وقوع چند حادثه مشابه در فاصله زمانی کوتاه، نشان می دهد نیازمند ورود فوری و هدفمند دستگاه های فرهنگی برای آموزش و فرهنگ سازی به افراد هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اینکه افراد بر سر کم اهمیت ترین مسائل، خشن ترین راه برخورد را انتخاب می کننند نشانه کاهش آستانه تحمل و ناتوانی در حل مسائل و گفتگو است و نیاز به آموزش مهارت های رفتاری را متذکر می شود.

کد خبر 5222798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha