۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان خبر داد:

فاصله ۲ برابری نرخ بیکاری زنان کرمانی با میانگین کشوری

فاصله ۲ برابری نرخ بیکاری زنان کرمانی با میانگین کشوری

کرمان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نرخ بیکاری زنان استان کرمان دو برابر کمتر از میانگین کشوری است که آمار مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری عصر شنبه در کارگروه اشتغال استان کرمان با اشاره به بحث پنجره اجتماعی، افزود: حدود ۶۷ درصد جمعیت استان، درحال فعالیت و کار هستند.

وی با بیان این مطلب که به دلیل کاهش نرخ مشارکت، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر در استان کرمان هستیم، عنوان کرد: نرخ مشارکت در میان اقشار مختلف متفاوت است و در نرخ مشارکت زنان نسبت به کل میانگین کشوری، آمار خوبی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان، یک واحد درصد نسبت به کل کشور کمتر و پایین‌تر است، افزود: نرخ بیکاری زنان استان کرمان نسبت به میانگین کشوری بیش از دو برابر کمتر است که آمار مناسبی نیست.

وی ابراز داشت: رشد بخش خصوصی استان در چند سال اخیر نسبت به میانگین کشور رشد خوبی بوده است.

رودری با بیان این مطلب که تعهد اشتغال ما در سال ۹۹ به طور کامل و ۱۰۰ درصد محقق شد، افزود: در سال گذشته ۴۰ هزار اشتغال ایجاد شد و در سال جاری باید شاهد افزایش اشتغالزایی ۴۵ هزار نفری در استان باشیم که در این زمینه دستگاه‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه سهم تعهد اشتغال دستگاه‌ها با رضایت آنها طی جلسات مختلف تعیین شده است، افزود: امکان اشتغال توسط برخی دستگاه‌ها وجود دارد اما تعهدی را ایجاد نکرده اند.

حسین مهرابی با اشاره به اینکه سهم تعهد هر شهرستان را در سال جاری موردنظر قرار داده ایم که در این زمینه فرمانداران باید مشارکت بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: سهم تعهد شهرداری‌ها و برخی معین‌های اقتصادی هنوز کامل آماده نشده است.

کد خبر 5223382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha