۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

ورودی آب به سدهای تهم و کینه ورس ۶۸درصد کاهش دارد

ورودی آب به سدهای تهم و کینه ورس ۶۸درصد کاهش دارد

زنجان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ورودی آب به سدهای تهم و کینه ورس ۶۸درصد کاهش دارد، گفت: این امر زنگ خطری برای آب است و برای عبور از بحران آب باید همه مردم همکاری بکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزءقاسمی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و گفت: شهروندان الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

وی از کاهش ۵۱ درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان خبر داد واظهار کرد: بارش‌ها در استان نسبت به دراز مدت هم ۳۷ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه در منطقه‌ای گرم و خشک قرار داریم، گفت: آب هست اما کم است.

جزءقاسمی با بیان اینکه باید مصرف آب مدیریت شود، تاکید کرد: ۹۱ درصد از استان زنجان دچار خشکسالی شدید تا خیلی شدید است.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش این شرکت ۲۱ شهر و ۶۱۷ روستا است، افزود: ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان تصریح کرد: در تامین آب آشامیدنی نگرانی کمتری داریم و برنامه جیره بندی آب برای این مناطق وجود ندارد و بیش از ۷۵ درصد از منابع آب آشامیدنی و بهداشتی از سفره‌های زیرزمینی و سدها تامین می‌شود.

جزءقاسمی با بیان اینکه ورودی آب به سدهای تهم و کینه ورس ۶۸ درصد کاهش دارد، گفت: این مهم زنگ خطری برای آب است و برای عبور از بحران آب باید همه مردم همکاری کرده و مصرف آب را به حداقل برسانند.

کد خبر 5224389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha