۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مطرح کرد؛

تکمیل کتابخانه عمومی روستای نگارخاتون فامنین به همت خیرین

تکمیل کتابخانه عمومی روستای نگارخاتون فامنین به همت خیرین

همدان_مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: اتمام و تکمیل کتابخانه روستای نگارخاتون فامنین را خیری از اهالی همان روستا بر عهده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در روستاها یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی هستند و همواره موجب رشد اهالی روستا به ویژه کودکان و نوجوانان شده است.

وی با بیان اینکه روستای نگار خاتون یکی از روستاهای مولد استان همدان است، افزود: کتابخانه عمومی روستای نگارخاتون در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر مربع با زیربنا ۱۲۰ متر مربع در نظر گرفته شده که تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از این پس اتمام و تکمیل آن را خیری از اهالی همان روستا بر عهده می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: خیرین همواره بازوی پرتوان کتابخانه‌های عمومی بودند و در بسیاری از نقاط استان اقدام به احداث کتابخانه کردند که همواره منشأ خیر و برکت بوده است.

زارعی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی واقع در روستاها همواره به کشف استعدادها و رشد و نمو افراد کمک کردند و قطعاً این کتابخانه نیز سکوی پرتاب بسیاری از افراد به ویژه کودکان و نوجوانان مستعد این روستا خواهد شد.

مهدی ربانی، نیکوکار فامنینی نیز پس از امضای قرارداد احداث کتابخانه عمومی در روستای نگارخاتون شهرستان فامنین، گفت: روستای نگارخاتون دارای مردمانی فرهیخته، علمی، صنعتی و اهل کتاب با حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت است که به کتابخانه عمومی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که توفیقی به من عطا کرده که در راه تکمیل این کتابخانه گام بردارم، افزود: تقاضا کردم که این کتابخانه را به نام پدرم نامگذاری کنم تا قدردانی داشته باشم از اقدامات و خدمات وی که در راستای تحصیل بنده و برادرانم انجام داده است.

این خیر فامنینی تصریح کرد: امید است که این اقدام بابی شود که خیران دیگر در کارهای عمرانی عمومی فعال شوند و با زنده کردن نام پدر و مادر و خودشان جامعه را بهره مند سازند.

ربانی با تأکید بر اینکه امیدوارم دانش آموزان و دانشجویان از این کتابخانه استفاده کافی را ببرند، ادامه داد: در تلاش هستم که بتوانم به جز این کتابخانه، ۱۱ کتابخانه دیگر در شهرستان فامنین و استان همدان احداث کنم.

گفتنی است، روستای نگارخاتون در ۵۵ کیلومتری شهر همدان و از توابع شهرستان فامنین است.

کد خبر 5225130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha