۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۴

رئیس جهاد کشاورزی میامی:

۱۳میلیارد ریال برای مرمت قنوات در میامی تخصیص یافت

۱۳میلیارد ریال برای مرمت قنوات در میامی تخصیص یافت

میامی- رئیس جهاد کشاورزی میامی از بروز خسارات سیل و خشکسالی به قنوات شهرستان خبر داد و گفت: احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات شهرستان با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در دست اقدام است.

علی اصغر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه قنات به عنوان یکی از شاهکارهای به‌جا مانده از نسل قدیم بوده و شاید به جرأت بتوان گفت زندگی در بسیاری از مناطق ایران به لطف وجود قنات پایدار مانده است، تاکید کرد: خشکسالی‌ها و سیلاب‌های اخیر به خصوص در کلاته‌های شرقی و بخش مرکزی و روستاهایی مانند ارمیان به قنوات که تأمین کننده مهم آب در شهرستان میامی هستند، آسیب رسانده است.

وی با بیان اینکه احیا، مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال در سال گذشته به اتمام رسید، تاکید کرد: خوشبختانه به واسطه تعامل بسیار مطلوب بین دستگاه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و مخصوصاً مردم میامی، مشکل کم آبی در این منطقه کمتر احساس می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه پدیده نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های برقی و استقبال کم نظیر مردم میامی نمونه بارز آن است، ابراز کرد: در سال جاری هم احیا و مرمت و لایروبی ۱۱ رشته قنات به اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در دست اقدام و اجرا است.

به گزارش مهر، طرح ملی مرمت و بازسازی قنوات در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۳۷۷ توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ردیف اعتباری خاص برای آن ایجاد شد همچنین در کنار این طرح‌ها از طریق ردیف‌های اعتباری استان‌ها نیز مبالغی برای مرمت و بازسازی قنوات اختصاص یافت.

کد خبر 5225216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha