۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۲

استاندار خراسان رضوی:

تونل ضدعفونی در مرز باجگیران راه‌اندازی می شود

تونل ضدعفونی در مرز باجگیران راه‌اندازی می شود

مشهد- استاندار خراسان رضوی از راه اندازی تونل ضد عفونی در مرز باجگیران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع بندی سفر به شهرستان قوچان اظهار کرد: شهرستان قوچان از قدمتی تاریخی و مردمی متدین و با فرهنگ برخوردار است که برای توسعه و پیشرفت نیاز به توجهات استانی و ملی دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یک تونل ضدعفونی در مرز باجگیران راه‌اندازی خواهد شد و در صورت رسیدن به توافق در اجلاس آتی کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان، در مرحله اول شاهد بازگشایی مرز باجگیران خواهیم بود که در توسعه شهرستان قوچان اثرگذار است.

وی یکی از هدف‌های سفرهای شهرستانی را هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برشمرد و ابراز کرد: یکی از اولویت‌های اصلی سفرهای شهرستانی رسیدگی به مطالبات مردمی است که بعد از مصوبه شدن به عنوان یک تکلیف قانونی در اولویت دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد.

معتمدیان اضافه کرد: چندین بخش به ساختار تشکیلات استان اضافه شده که بیشترین سهم را شهرستان قوچان داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب سال‌های اخیر بیمه روستاییان و عشایر است که در شهرستان قوچان باید تقویت شود.

وی کشاورزی را یکی از پیشران‌های اصلی شهرستان قوچان دانست و گفت: باید از این ظرفیت در جهت توسعه استان استفاده شود.

معتمدیان بر خدمت رسانی بیشتر به عشایر شهرستان تاکید کرد و گفت: شهرستان قوچان از حیث خدمات رسانی به عشایر باید به میانگین استان برسد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: شهرستان قوچان از نظر منابع طبیعی سرآمد همه شهرستان‌های استان است لذا باید از این حیث توسعه پیدا کرده و زیرساخت‌های گردشگری آن تأمین و تقویت شود.

وی با اشاره به تنوع صنایع دستی از جمله چادر دوزی و نمدمالی در روستاهای شهرستان قوچان افزود: غرفه‌های فروش این محصولات در جهت تقویت صنایع دستی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تثبیت جمعیت روستایی یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: باید سرعت بازنگری طرح‌های هادی افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: هنر مدیر جذب و استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی است و نمی‌توان به اعتبارات استانی در راستای اجرای برنامه‌ها اکتفا کرد.

کد خبر 5225259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha