۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان:

وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی است

وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی است

بندرعباس - معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان گفت: وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی عصر چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد مقابله کرونا استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای ستاد کرونا با اشاره به روند صعودی آمار بستری ها و مبتلایان در هرمزگان، عنوان کرد: آمار مبتلایان و بستری های کرونا در هرمزگان نگران کننده و بحرانی است.

وی افزود: در هفته جاری آمار مبتلایان و بستری های کرونا در هرمزگان به ترتیب با رشد ۵۰ و ۴۰ درصدی همراه بوده است که بسیار نگران کننده است.

جانشین رئیس ستاد مقابله کرونا استان، تصریح کرد: وضعیت فعلی شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی است و مدیریت این وضعیت نگران کننده نیازمند مشارکت همگانی است.

رئوفی با تاکید بر تشدید اقدامات در سطح استان برای مقابله با بیماری، افزود: کلیه فرمانداران با بسیج امکانات و تشدید محدودیت ها با روند صعودی آمار مبتلایان مقابله کنند تا استان از این وضعیت حاد خارج شود.

وی گفت: تعطیلی عمومی کلیه واحدهای تجاری، بازرگانی، خدمات و آموزشی بجز سطح یک در سطح شهرستان ها به ویژه بندرعباس در دستور کار فرمانداران قرار گیرد تا روند صعودی آمار مبتلایان و بستری ها متوقف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر تشدید محدودیت ها، اظهار داشت: فرمانداران محدودیت های جدی کرونایی را مطابق با سطح هشدار قرمز در کلیه شهرستان ها در تعطیلات پیش رو اعمال کنند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان، تصریح کرد: ممنوعیت ورود و خروج خودروها در تعطیلات پیش رو بجز موارد حیاتی در کلیه مناطق استان اعمال شود.

رئوفی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش تجمعات در سیر صعودی آمار مبتلایان و بستری ها کرونا در هرمزگان برگزاری هرگونه تجمع و مراسم فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و آئینی در کلیه شهرها و روستاهای استان ممنوع است.

وی افزود: با توجه به آمار بالای مبتلایان و بستری ها ظرفیت های درمانی استان رو به تکمیل است و ضروری است برای جلوگیری از بالا رفتن فوتی ها رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تشدید اجتناب ناپذیر نظارت ها و محدودیت ها برای حفظ سلامتی مردم به عنوان اولویت کاری مسئولان در کشور است.

کد خبر 5226685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha