۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۶

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌قزوین خبر داد:

بزرگداشت سالروز ۱۴ خرداد با حضور سید حمید روحانی

 بزرگداشت سالروز ۱۴ خرداد با حضور سید حمید روحانی

قزوین - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴ خرداد با حضور سید حمید روحانی مورخ برجسته کشور خبر داد.

غلامحسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرارسیدن رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و ایام خونین ۱۵ خرداد عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) حقیقت جاودان و فراموش نشدنی است که مقام معظم رهبری به درستی درباره ایشان فرمودند این انقلاب بدون امام راحل در هیچ کجا دنیا شناخته شده نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد مطلع انقلاب و نقطه عطف جمهوری اسلامی است بیان کرد: ۱۵ خرداد پیوند امام راحل و امت و همچنین مقدمه پیروزی انقلاب و شروع روند سقوط رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی بود.

وی ادامه داد: خرداد ۶۸ که وفات امام خمینی (ره) اتفاق افتاد از ناگوارترین واقعه‌ها انقلاب و اما باشکوه‌ترین همراهی مردم در تشییع ایشان در انقلاب اسلامی است؛ همچنین انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای از اتفاقات مبارک انقلاب در همان ایام است که ایشان تا امروز با همان صلابت امام راحل، انقلاب را هدایت کرده و نام و یاد امام را زنده نگه داشتند.

وی با توجه به شرایط کرونایی امسال و سال گذشته عنوان کرد: امسال هم مانند سال گذشته پیاده‌روی مردم تا مرقد مطهر حضرت امام به علت وجود ویروس منحوس کرونا انجام نخواهد شد و مردم با پای دل در مراسم تکریم سی‌ودومین سالگرد امام (ره) و پنجاه‌وهشتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد شرکت خواهند کرد. البته مراسم‌هایی با این دو مناسبت با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان‌قزوین با بیان اینکه دو برنامه محوری در خصوص رحلت امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در مرکز استان قزوین برگزار خواهد شد، اذعان کرد: یک برنامه ۱۴ خرداد قبل از نمازجمعه در مسجدالنبی با سخنرانی مورخ و تاریخ‌دان سید حمید روحانی و یک ویژه برنامه در خصوص قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد امام حسن‌عسگری (ع) پساز نماز مغرب و عشا با حضور سردار شاهرخی فرمانده کل سپاه استان قزوین و البته با اجرای تمامی پروتکل‌ها بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برگزارخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما بازنشر و بازخوانی وصیت‌نامه سیاسی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره) و کسب بهره از راهنمایی ایشان در برهه حساس امروز است.

وی در پایان یادآور شد: از عموم همشهریان دعوت می‌کنم که حضور یکپارچه و معنوی خود را برای تجدید میثاق با شهدا و امام راحل و اثبات دوباره پایبندی ملت به انقلاب اسلامی نشان دهند، حضور مردم در این مراسم پشتوانه محکم برای انتخابات ۲۸ خرداد خواهد شد.

کد خبر 5226933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha