۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۸

امام جمعه موقت قزوین:

مشارکت جامعه در انتخابات ضامن تقویت سیستم ایمنی جامعه خواهد بود

مشارکت جامعه در انتخابات ضامن تقویت سیستم ایمنی جامعه خواهد بود

قزوین – امام جمعه موقت قزوین گفت: مشارکت جامعه در انتخابات ضامن تقویت سیستم ایمنی جامعه خواهد بود و اگر مشارکت پایین باشد سیستم ایمنی جامعه ضعیف شده و منجر به ناامنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه آن‌طور که شایسته و بایسته بود امام را نشناخته و به نسل جدید معرفی نکردیم.

وی افزود: شخصیت امام با هیچ‌یک از رهبران دنیا قابل‌مقایسه نیست و این مرد بزرگ با انقلاب خود غرب را با بحران برنامه‌ریزی مواجه کرد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: شرایط امروز جامعه نشان می‌دهد بیشتر از همیشه تشنه و نیازمند تفکر امام خمینی (ره) هستیم و بخش عمده‌ای از مشکلات ما به‌واسطه دوری از مکتب این مرد مکتب ساز و بزرگ دوران است.

وی تصریح کرد: انسان‌های بزرگی همچون شهید سلیمانی، احمد کاظمی و حججی شاگردان مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری هستند و اثرگذاری این شاگردان مکتب را امروز بیش از همیشه حس می‌کنیم.

حجت‌الاسلام خضری با بیان اینکه حضور امامت، حضور مردم و عاشورای حسینی سه ویژگی عمده قیام ۱۵ خرداد بود عنوان کرد: حرکت ۱۵ خرداد حرکت به‌سوی ظهور بود که به‌خوبی شکل گرفت.

وی با اشاره به لزوم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در سال ۴۲ هیچ سازمانی، حرکت مردم را سازمان‌دهی نکرد و مردم آتش به اختیار برای موفقیت انقلاب قیام کردند و از همین رو باید نسل انقلابی امروز نیز به‌صورت آتش به اختیار با دعوت مردم به تواصی زمینه حضور و مشارکت خوب مردم در انتخابات را فراهم کنند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: انتخابات مسیر جامعه را تعیین می‌کند و حتی امام جامعه نیز به اراده جامعه که در صندوق‌ها تجلی‌یافته توجه خواهد کرد تا جایی که خواسته مردم برای مذاکره نیز باید به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: در این روزها امنیت، عزت و تحول کلیدواژه‌هایی هستند که می‌توانیم در خصوص آن با مردم سخن بگوییم.

حجت‌الاسلام خضری ادامه داد: مشارکت جامعه در انتخابات ضامن تقویت سیستم ایمنی جامعه خواهد بود و اگر مشارکت پایین باشد سیستم ایمنی جامعه ضعیف شده و منجر به ناامنی می‌شود.

وی گفت: رأی پایین به رئیس‌جمهور باعث خواهد شد پشتوانه او در عرصه بین‌المللی قدرتمند نباشد و نیاز است مردم با مشارکت خود زمینه تقویت پشتوانه‌های نظام در عرصه‌های بین‌المللی را فراهم کنند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: امروز همه به این نتیجه رسیده‌ایم که نیازمند تحول در حکمرانی هستیم و بدون شک این تحول بدون مشارکت خوب در انتخابات محقق نخواهد شد.

وی با گلایه از قطعی برق نیز گفت: نباید در کشوری که سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیمی داریم شاهد قطعی برق و گلایه مردم باشیم.

این مسئول در پایان خواستار توجه بیشتر مردم به سبک زندگی اسلامی شد و یادآور شد: «اسراف» کلیدواژه مهمی است که باید آن را در زندگی روزمره خود مورد دقت قرار دهیم.

کد خبر 5227776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha