۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۷

رئیس علوم پزشکی استان زنجان:

۶۲۰ هزار نفر از جمعیت استان زنجان باید واکسینه شوند

۶۲۰ هزار نفر از جمعیت استان زنجان  باید واکسینه شوند

زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: باید برای ریشه کنی بیماری کرونا ۶۲۰ هزار نفر از جمعیت استان زنجان معادل بیش از ۶۰ درصد واکسینه شوند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر به ترزیق واکسن به سالمندان بالای ۷۰ سال در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۹ هزار زنجانی بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده است.

وی ابراز داشت: بیش از ۷۱ درصد سالمندان در این رده سنی واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ترزیق واکسن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دوز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تأمین شده و طی هفته جاری در استان آغاز می‌شود و باید برای ریشه کنی بیماری کرونا باید ۶۲۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل بیش از ۶۰ درصد واکسینه شوند.

قزلباش تاکید کرد: باید روزانه ۱۰ هزار و ۳۰ هزار ترزیق باید در استان انجام شود تا این بیماری کرونا ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ ماه است که کرونا زندگی مردم کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده و هنوز درمان مؤثری برای این بیماری کشف نشده است، ابراز کرد: طی روزهای گذشته زدن ماسک در استان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه فوتی‌های کرونا هم در استان رو به کاهش است، افزود: تنها راه رهایی این بیماری رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است و بیشترین تخت اشغال شده بخش آی سی یو در پیک سوم ۹۰ درصد و پیک چهارم ۱۰۴ درصد است.

کد خبر 5227887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha