۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲

مشارکت شرکتهای روسی درساخت بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب در ایران

مشارکت شرکتهای روسی درساخت بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب در ایران

مدیر کل مرکز صادرات روسیه گفت: این مرکز آماده ارائه خدمات شرکت‌های روسی برای تأمین خطوط ریلی، سوئیچ‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز ساخت بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب در ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، رونیکا نیکیشینا در جلسه کاری خود اعلام کرد: همکاری منطقه‌ای اوراسیا و مرکز صادرات روسیه آماده ارائه خدمات شرکت‌های روسی برای ساخت بخشی از کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران است.

مدیر کل مرکز صادرات روسیه (RCE) گفت: مرکز صادرات روسیه آماده ارائه خدمات شرکت‌های نمایه روسی از نظر تأمین خطوط ریلی، سوئیچ‌ها و سایر تجهیزات تولید داخلی است که برای ساخت بخشی از کریدور راه آهن شمال-جنوب در ایران لازم است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های تدارکات در منطقه اوراسیا در حال حاضر به طور کامل اجرا نشده است تا تمام مزایای رژیم جدید تجارت میان این کشورها، راحت را فراهم کند.

نیکیشینا بیان کرد: از نظر رویه‌های اداری، مرکز صادرات روسیه از نظر اقدامات خاص همچنین به عنوان دستیار صادر کنندگان عمل می‌کند. ما همچنین محیطی را ایجاد می‌کنیم که در آن صادر کنندگان می‌توانند بدون کمک دولت به راحتی به تجارت خود ادامه دهند.

مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در سال ۲۰۲۱ در تاریخ ۲ تا ۵ ژوئن در قالب زنده برگزار می‌شود. در این مجمع راه‌های توسعه اقتصادی روسیه با دیگر کشورها ازجمله اوراسیا مورد تبادل قرار می‌گیرد.

کد خبر 5228117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      روس ها می توانند تکنولوژی قطار برقی را نیز به ایران وارد کنند، اکثر خطوط ریلی روسیه برقی است، در ایران نیز کریدور ریلی شمال به جنوب را برقی بسازند و در راستای برقی کردن همه مسیر های ریلی به ما می توانند کمک کنند، با احداث نیروگاههای اتمی نیز برق مورد نیاز را تأمین کنیم در مصرف سوخت صرفه جویی شود
    • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      اگر تمامی خطوط ریلی ما برقی شوند و برق مورد نیاز را نیز از منابع تجدید پذیر و انرژی اتمی تامین کنیم می توانیم سالانه مقدار عظیمی در مصرف سوخت صرفه جویی کنیم تا سهم بیشتری از سوخت تولیدی را به جای مصارف داخلی صادر کنیم و درآمد های ارزی نصیب کشور شود و از این طریق ارزش پول ملی را بهبود بخشیم
    • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
      1 0
      از طریق تحقق اهداف توسعه پایدار و توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی برقی و همچنین با افزایش سهم حمل و نقل بار و مسافر از طریق ریل می توانیم در مصرف سوخت صرفه جویی کنیم، دولت یارانه بسیاری به سوخت میدهد که منجر به کسری بودجه میشود، هر چه قدر در مصرف سوخت صرفه جویی شود سوخت را با نرخ جهانی صادر میکنیم