۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین:

فاز اول مرمت امامزاده حسین (ع) تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد

فاز اول مرمت امامزاده حسین (ع) تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد

قزوین-مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین گفت: مرمت امامزاده حسین(ع) در فاز اول تا پایان تابستان اتمام می یابد که بیشرین فعالیت ما درحوزه مرمت بوده و ساخت و ساز جدیدی در این بنا انجام نشده است.

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مرمت بنا امام زاده اسماعیل (ع) اظهار کرد: با گذشت زمان بنا امام‌زاده حسین (ع) دچار آسیب‌های ظاهری جدی و چه بسا خطرناک شده بود به همین علت فاز اول مرمت این بنا از بام امام‌زاده آغاز شد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اذعان کرد: فاز اول مرمت از بام بنای امام زاده با رعایت موارد مرمتی آغاز شد و در حال حاضر تقریباً به اتمام رسیده‌است.


وی افزود: اقدامات پی‌زنی، گمانه‌زنی و آزمایش‌های لازم برای مرمت و در خصوص رطوبت انباشته شده در سرداب انجام‌شده و کار مرمت در حال تکمیل است.


این مسئول ابراز کرد: پروژه مرمت در فاز اول یعنی مرمت بام و سرداب تا پایان تابستان اتمام پیدا می‌کند که البته فعالیت بیشتر ما در حوزه مرمت بوده و ساخت و ساز جدیدی در این بنا انجام نمی‌شود اما احتمال وسیع‌تر شدن سرداب وجود دارد.


وی در پایان گفت: بعد از اتمام فاز اول مرمت بام و سرداب امام‌زاده حسین (ع) فاز دوم یعنی مرمت گنبد و تزئینات امام‌زاده آغاز خواهد شد.

کد خبر 5228873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha