۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۹

مهر گزارش می دهد؛

مطالبات مردم مازندران از دولت سیزدهم؛ از اشتغال تا معیشت

 مطالبات مردم مازندران از دولت سیزدهم؛ از اشتغال تا معیشت

ساری- ماراتن انتخابات در پیش است و مطالبات مردم مازندران از سیزدهمین پاستورنشین توجه به معیشت و اشتغال آنان است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روزهای آتی، حساس و سرنوشت ساز است و پایش برنامه‌ها و وعده‌های داوطلبان مردم مازندران را به جمع بندی برای یک انتخاب سرنوشت ساز هدایت می‌کند.

در مدتی که گذشت، اقشار مختلف در فضای مجازی و یا به صورت چهره به چهره و حقیقی سعی کردند از مزیت‌های فرصت انتخاب برای ساختن فردایی بهتر بهره برند و همگان براین باورند که رفع مشکلات و داشتن ایرانی قوی، مستلزم حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

ایام تبلیغات فرصتی برای بازگویی مطالبات برزمین مانده مردم است که طی سال‌ها در پس وعده‌ها و شعارها مغفول ماند و بسیاری از این مطالبات، در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح بوده است.

اشتغال، توجه به معیشت و اقتصاد، عمده مطالبات مردم مازندران از دولت آینده است، مریم موسوی یک دانشجوی ساروی با بیان اینکه دولت آینده باید برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان برنامه داشته باشد، حمایت از ایتام و افراد بی پناه را اولویتی اصلی برای دولت دانست.

دولت آینده باید برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان برنامه داشته باشد، حمایت از ایتام و افراد بی پناه اولویت اصلی باشد

وی با انتقاد از وضعیت اسفبار اقتصادی در سال‌های اخیر اظهار داشت: طی این سال‌ها مرغ کیلویی پنج هزار تومان به ۳۰ هزار تومان و برنج ۱۰ هزار تومانی به ۳۸ هزار تومان رسیده و برخی از مردم برای تهیه نان شب با مشکل مواجه هستند.

وی توجه به قشر مستضعف و کم درآمد جامعه را از مهمترین مطالبات مردم از دولت آینده بیان کرد.

محمدی بازنشسته ای که دو جوان بیکار در خانه دارد، اشتغال جوانان و مسکن را مهمترین مطالبات بیان کرد و گفت: افزایش بی رویه نرخ‌ها و بی ثباتی در قیمت دلار و ارز، بر زندگی مردم سایه افکنده است.

 مطالبات مردم مازندران از دولت سیزدهم؛  از اشتغال تا معیشت

وی با اظهار اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و ارزش پول ملی از دست رفته است، ادامه داد: نرخ‌ها لحظه به لحظه و مغازه به مغازه متفاوت است و این امر قدرت خرید مردم را تقلیل داده است.

وی از دولت خواست تا برای ساماندهی زندگی جوانان و رفع مشکلات این قشر برنامه ریزی کنند.

یک کشاورز مازندرانی نیز با اشاره با فروش محصولات کشاورزی نمی‌توان خرج عروسی و جهیزیه دختر دم بخت را تهیه کرد، افزود: واردات بی رویه تیشه به ریشه کشاورزی زده است.

علی اوسط قمی با عنوان اینکه مزارع کشاورزی وجب به وجب کوچک‌تر و با خانه‌های ویلایی همسایه می‌شود، افزود: دولت باید از کشاورزان حمایت کند زیرا قیمت نهاده‌های کشاورزی بسیار بالا است و انگیزه کشاورزی را ازبین می‌برد.

دولت باید از کشاورزان حمایت کند زیرا قیمت نهاده‌های کشاورزی بسیار بالا است و انگیزه کشاورزی را ازبین می‌برد

وی افزود: رئیس جمهوری می‌خواهیم که درد مردم محروم و ستمدیده را درک کند و برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کند.

جمعی از جوانان انقلابی نیز توجه به درون را لازمه دولت انقلابی دانستند و عنوان کردند اگر بخواهیم شرایط فردای کشور را درست کنیم باید انتخاب ما براساس عقلانیت و منطق باشد.

آنان مبارزه با فساد و بی بندباری و جلوگیری از رانت خواری را از مهمترین مطالبات از دولت آینده عنوان کرد و خواستار توجه به فرامین رهبری برای توسعه کشور شد.

آنان اقتدار کشور را مستلزم حضور باشکوه و حماسی در پای صندوق‌های رأی دانستند و حماسه سازی در انتخابات ۲۸ خرداد و صیانت از خون شهیدان را وظیفه‌ای اساسی و تکلیف شرعی ذکر کردند.

علی ادیانی رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران نیز با بیان اینکه یکی از کارکردهای دولت ساخت و ساز و سازوکار است، افزود: یکی از مهمترین مشکلات کشور نبود سازوکارهای در تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: وجود سازوکارهای نیمه معطل، ناموفق و ناکارآمد در درون کشور از جمله مشکلات است و باید توجه جدی به ارائه مسائل برای اصلاح سازوکارهای موجود در درون کشور شود.

 مطالبات مردم مازندران از دولت سیزدهم؛  از اشتغال تا معیشت

وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های بارز در دولت سیزدهم این است که ببینیم چه برنامه‌هایی در قالب اصلاح سازوکارهای مالی، بانکی، پولی و اشتغال انجام می‌شود، افزود: مجاری بروکراسی ودیوانسالاری موجود در کشور نیازمند اصلاح است.

ادیانی اصلاح نظام اداری و پولی را ضروری دانست و گفت: همچنین نظام تولید کشور نیازمند اصلاح است و اصلاح این سازوکارها سبب قوی شدن ایران می‌شود.

وی با تاکید براینکه برای داشتن ایران قوی باید نظام‌های مختلف از جمله تجارت و گمرک تقویت و اصلاح شود، ادامه داد: با استفاده از نخبگان کشور در عرصه دفاعی توانمند شدیم و می‌توان این الگو را در عرصه اقتصادی نهادینه کرد.

وی گفت: دولت باید به معیشت، سبد درآمد و سفره مردم توجه کند و این مستلزم سازوکارهای سامانده با همکاری تمام قوا است و دولت مردمی می‌تواند ایران قوی را محقق کند.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در مازندران درباره مناظره انتخاباتی افزود: مردم انتظار ندارند بین کسانی که مدعی ریاست جمهوری هستند، بداخلاقی داشته باشند.

ادیانی گفت: برای ریاست جمهوری رشته چندان مهم نیست و باید دارای شرط کافی و هنر به کارگیری همه ظرفیت‌ها و تخصص‌ها در مجاری مختلف باشد.

قشرها و اصناف مختلف مازندران دارای خواسته و مطالباتی هستند که طی هشت سال گذشته براثر بی تدبیری بر زمین ماند و در آرزوی روی کارآمدن دولت جوان و انقلابی برای تحقق این خواسته‌ها هستند.

کد خبر 5229561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha