۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

خلیل آبادی مطرح کرد؛

نفوذ آلودگی پالایشگاه حوالی شهرری به زمین و تخلیه یک روستا

نفوذ آلودگی پالایشگاه حوالی شهرری به زمین و تخلیه یک روستا

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: نفود آلودگی های پالایشگاه حوالی شهر ری به زمین منجر به تخلیه یک روستا شده و سازمان محیط زیست و وزا ت نفت باید در این زمینه اقدام کنند.

به خبرنگار مهر، حسن خلیل آبادی در جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: گلایه مندی بنده از هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا دارم و آنچه می‌گویم بر اساس یافته‌های خودم در این ۴ سال فعالیت است. آقایان آرش حسینی، نظری و دوستانی که صلاحیت آنها مورد تردید قرار گرفته و باقی اعضای شورا به جز پاکی و صداقت چیز دیگری ندارند.

وی افزود: عدم تأیید صلاحیت این افراد ناسپاسی است و امیدوارم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، نمایندگان مجلس به هم صنف‌های خودشان جفا نکنند و این عزیزان را در لیست قرار دهند.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر عنوان کرد: تذکر بنده خطاب به سازمان محیط زیست و وزارت نفت است. دو پالایشگاه و تأسیسات نفتی در محدوده شهر ری مشکلات متعدد ایمنی و زیست محیطی را ایجاد کرده‌اند.

خلیل آبادی ابراز داشت: حضور این تأسیسات خطرات جانی و مالی و آلایندگی را برای ساکنان این منطقه به دنبال دارد. متأسفانه اخیراً نیز در پالایشگاه مذکور شاهد آتش سوزی مهیب بودیم که با سرعت عمل آتش نشانان مهار شد. اما در صورت عدم مهار آتش یک فاجعه عظیم رخ می‌داد.

وی عنوان کرد: به وزارت نفت و سازمان محیط زیست تذکر می‌دهم همانطور که در سال ۹۶ این مورد را تذکر دادم، به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه جانی و مالی تدابیر لازم را اتخاد کنند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از این رو از دو دستگاه مذکور درخواست دارم از توسعه صنایع در این مناطق خودداری کرده و ضمن پیشگیری از چنین رویدادی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: چرا که فاضلاب نفتی این پالایشگاه‌ها به زمین‌ها نفوذ و منجر به تخلیه یک روستا شده و گازهای پالایشگاه هوای شهر را نامطبوع کرده است.

خلیل آبادی ابراز داشت: به وزارت نفت تذکر می‌دهم برای انتقال این صنایع تدابیری بیندیشند و سازمان محیط زیست نسبت به نصب فیلترهای لازم برای صنایع اقدام کند.

کد خبر 5229721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha