۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰

مؤسس نهضت جهانی نهج البلاغه:

حضور حداکثری در انتخابات پشتوانه محکمی برای امنیت کشور است

حضور حداکثری در انتخابات پشتوانه محکمی برای امنیت کشور است

قزوین- مؤسس نهضت جهانی نهج البلاغه گفت: با حضور حداکثری در انتخابات در گام اول بساط غرب گرایان را دور ریخته ایم و در گام بعدی پشتوانه محکمی برای کشور و امنیت آن است.

گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در نشست نوجوانان و جوانان انقلابی که با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات پیش از ظهر سه‌شنبه در حسینیه محمدزاده استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: نقش نوجوانان و جوانان در جبهه انقلاب یک نقش بی بدیل است چنان که در زمان انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس کم نبودند نوجوانان و جوانانی که از خون خود برای دفاع از آرمان‌ها جنگیدند.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: در طول زمان نوجوانان ۱۳ ساله‌ای همانند حضرت قاسم (ع) در نبرد حق با باطل حاضر شدند و با جسارت در مقابل دشمنان ایستادند.

وی گفت: نوجوانان و جوانانی که با شهادت خود بیشترین حضور در گلزار شهدا را دارند نشان می‌دهند که اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در جامعه چه مقدار بوده و این نوجوانان و جوانان بودند که از سایر اقشار برای نظام، انقلاب، اسلام و تشییع سبقت گرفتند و با به دست گرفتن نقطه عطف تاریخ تحولات بزرگی آفریدند.

این مسئول ابراز کرد: انتخابات سال جاری یک ویژگی استثنایی دارد که از دیدگاه من دشمن از روی حماقت خود این شرایط را مهیا کرده و اگر ما بتوانیم هوشمندانه عمل کنیم از این شرایط بهترین فرصت را به وجود می‌آوریم.

وی گفت: دشمن چندسالی است که تلاش می‌کند انتخابات ۱۴۰۰ را نوعی رفراندوم جلوه دهد و ملت ایران در این انتخابات اعلام کنند که با نظام را می‌خوهند یا نمی‌خواهند؟

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بیان کرد: در انتخابات ما باید تعیین کنیم که با اصل مسائل انقلاب موافق هستیم و شخصی را بر اساس سلیقه انتخاب کنیم اما تلاش دشمن در انتخابات این است که ما تعیین کنیم که آیا این نظام را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از رفراندوم حرف می‌زنند و عدم حضور حداکثری را دلیلی بر عدم تمایل مردم با نظام می‌دانند گفت: در حالی که دشمن این تفکرات احمقانه را در سر می‌پروراند شما نوجوان و جوانان هستید که می‌توانید پیروزی بزرگ اسلام را در این نقطه رقم بزنید.

وی ضمن اینکه برگزاری رفراندوم در اصل نظام بنا بر سخن صریح قرآن و نهج البلاغه است عنوان کرد: برگزاری رفراندوم از زمان معاویه بوده و اولین شخص پیشنهاد دهنده نیز خود معاویه بوده‌است که حضرت علی (ع) در اینجا بیعت با امام را یک بار می‌دانند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ضمن قیاس شرایط موجود با زمان حکومت حضرت علی (ع) عنوان کرد: اگر ما بتوانیم شرایط را برای حضور حداکثری فراهم کنیم در گام اول توانسته‌ایم بساط غرب گرایان را دور ریخته و بر دهان آنها مشت محکمی بزنیم و در گام بعدی پشتوانه محکمی برای کشور و امنیت آن فراهم کنیم.

وی با اشاره به وظایف مردم بویژه نوجوانان و جوانان در انتخابات گفت: در ابتدا برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری باید از اطرافیان و دوستان ما آغاز شود تا به مراتب تأثیر خود را بگذارد که بهتر است این دعوت به صورت چهره به چهره باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه خرمشهرها در پیش است ابراز کرد: اولین گام دعوت مردم به صورت گفت‌وگو است که بهتراست به صورت چهره به چهره انجام شود و ما در این دعوت بدون در نظر گرفتن انتخاب فرد به مشارکت حداکثری دعوت شود.

وی ادامه داد: در اینجا لازم است خود ما به عنوان مبلغ به کاری انجام می‌دهیم ایمان داشته باشیم و در کاری که می‌دانیم حق است با جسارت وارد شویم.

این مسئول ابراز کرد: دومین گام مکالمات تلفنی است که در صورتی که ما امکان حضور در مناطق برای مکالمات حضوری را نداریم باید به صورت تلفنی این شرایط را فراهم کنیم.

وی افزود: در گام سوم در شبکه‌ها و فضاهای مجازی بتوانیم از محتواهای مناسب برای دعوت مردم در انتخابات استفاده کنیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان گفت: در صورتی که برای دعوت مردم در انتخابات با مشکل مواجه شدیم مردم را به حال خود رها نکنیم و از روش دیگری برای دعوت مردم استفاده کنیم.

کد خبر 5230059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha