۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۳۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

سهمیه ابلاغی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر ساوه ۳۶۰ واحد است

سهمیه ابلاغی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر ساوه ۳۶۰ واحد است

اراک- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر ساوه ۳۶۰ واحد است، عنوان کرد: اکنون عملیات اجرایی ۲هزار واحد مسکونی در این شهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرزبان عصر چهارشنبه در آئین مبادله تفاهم نامه ساخت ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی طرح ملی اقدام مسکن با بیان اینکه سهمیه استان مرکزی از سوی وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۲۱ هزار و ۸۹۰ واحد مسکونی بود، اظهار کرد: از این مقدار ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد باید در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و بقیه واحدهای مسکونی در شهر اراک و شهرهای استان ساخته شود.

وی ادامه داد: با تعامل و همکاری مسئولان در استان مرکزی فراتر از سهمیه ابلاغی و بر اساس نیاز و تقاضای مردم زمین تأمین شده و اجرای تمام طرح‌های مسکونی در استان آغاز و در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در بازنگری طرح جامع اراک، ۷۰ هکتار زمین با مالکیت اداره کل اوقاف به محدوده شهری اراک الحاق شده است، مشروط بر اینکه برای ساخت و ساز در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام شود با اجرای این طرح بزرگ‌ترین کارگاه مسکن سازی در کشور کلید می‌خورد.

مرزبان با اشاره به اینکه بیشترین درخواست متقاضیان مسکن ملی در اراک است، عنوان کرد: در طرح ۲۴ هکتاری انتهای هپکو سه هزار و ۴۰ واحد در حال ساخت مربوط به اقدام ملی مسکن، بخشی مربوط به وزارت دفاع و نیروی انتظامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک کوثر اراک از سوی بنیاد مسکن و ساخت ۲۷۰ واحد در طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است و ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در استان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر ساوه ۳۶۰ واحد است، عنوان کرد: اکنون عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی در این شهر آغاز شده و این در حالی است که کل واجدان شرایط مسکن ملی در ساوه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است.

مرزبان ادامه داد: بزرگترین طرح ماندگار حدفاصل دانشگاه پیام نور تا حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک است که هشت هزار و ۱۰۰ واحد بر اساس مصوبه شورای مسکن عملیات اجرایی و آماده سازی آن به پیمانکار واگذار شده و در روزهای آتی عملیات اجرایی آن کلید می‌خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سهمیه کمیته امداد و ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر اکنون در استان آغاز شده است.

کد خبر 5231285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha