۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

امام جمعه دیر:

چشم‌ها به صندوق‌های رأی دوخته شده است/ مردم دشمنان را ناامید کنند

چشم‌ها به صندوق‌های رأی دوخته شده است/ مردم دشمنان را ناامید کنند

بوشهر- امام جمعه دیر با بیان اینکه دشمنان اسلام چشم به صندوق‌های رأی دوخته‌اند، گفت: مردم باحضور پرشور خود در پای صندوق رأی دشمنان را ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی ظهر دوشنبه در آئین جشن دهه کرامت در جوار شهدای گمنام شهر دوراهک با تبریک میلاد حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) عالمه و ولایت مدار و مدافع حریم ولایت بود و دارای مقام بالایی نزد اهلبیت است که همه به ویژه دختران ما باید درس علم و دانش، عفاف و حجاب و ولایت مداری از این بانوی بزرگوار بیاموزیم.

امام جمعه بندر دیر درباره شخصیت امام رضا (ع)، بیان کرد: امام هشتم هیچ‌گاه با سخن خود به دیگران جفا نمی‌کرد؛ سخن ما باید بهداشتی باشد؛ توهین، پرخاش، غیبت و تهمت زدن به دیگران در مرام امام هشتم نیست؛ نباید به بهانه انتخابات بیاییم با آبروی دیگران بازی کرده و یا دیگران را تخطئه و تخریب کنیم.

وی درباره دو انتخابات پیش رو، گفت: اگر امروز مردم از وضع موجود و گرانی و تورم و بی‌برنامگی و نابسامانی مسائل می‌نالند و می‌رنجند، بدانند که روز جمعه فرصتی برای تغییر این وضع است فرصتی که تا چهار سال دیگر تکرار نمی‌شود.

حسینی یادآور شد: آرا تک‌تک ما در انتخابات تأثیرگذار است و همان‌طور که رهبری فرمودند علاج مشکلات و دردهای مزمن کشور مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است؛ فردی که تحول خواه و تحول‌آفرین و مؤمن و معتقد به مبانی دین باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم خدا نعمت آزادی، استقلال، امنیت و زندگی در سایه نظام اسلامی با ولایت‌فقیه از ما نگیرد، باید بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم و احساس مسئولیت کنیم.

امام جمعه بندر دیر اضافه کرد: امروز امر به معروف ما سفارش یکدیگر به شرکت در انتخابات است و نهی از منکر ما نیز این است که با زبان خوش کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند را نهی کنیم.

وی عنوان کرد: یقین بدانید که حضور ما در پای صندوق‌های رأی باعث خوشحالی امام راحل، رهبر و شهدا و حاج قاسم عزیز و عدم شرکت ما باعث خوشحالی آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام و منافقین خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امروز حفظ اسلام به جمهوری اسلامی است و حفظ جمهوری اسلامی به حضور حداکثری ما در پای صندوق‌های رأی است، یادآور شد: دشمنان ما از نظر جنگ نظامی سال‌ها است که غلطی نکرده‌اند و نخواهند کرد، در بحث اقتصادی و فشارهای حداکثری هم از این ملت تودهنی خورده‌اند، بنابراین امروز دشمنان اسلام چشم به صندوق‌های رأی دوخته‌اند.

وی ادامه داد: این حرف غلطی است که برخی می‌گویند انتخابات مهندسی شده و رئیس‌جمهور از اول مشخص‌شده است چون در سال‌های ۷۶ و ۸۸ مقام معظم رهبری زیر بار خواسته عده‌ای برای ابطال انتخابات نرفتند و از رأی مردم پاسداری کردند بنابراین تصمیم و رأی ملت تعیین‌کننده است و در این زمینه مردم آزاد و مختار هستند که بر اساس معیارها و ملاک‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنند.

امام جمعه بندر دیر با اعلام اینکه نباید از اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا غافل شویم، تأکید کرد: شورای اسلامی باید در همه مسائل شهر شامل امور رفاهی، عمرانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با همکاری مردم نقش‌آفرین باشند و اگر مسئولان اجرایی و دولتی هم طبق قانون به تصمیمات و مصوبات شوراهای اسلامی احترام بگذارند، وضعیت شهرها متحول خواهد شد.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: در کنار انتخابات ریاست جمهوری مسئله انتخابات شوراها را هم جدی بگیریم و در میان کاندیداها، افراد خدوم و پایبند به ضوابط دینی و اسلامی را انتخاب کنیم.

کد خبر 5234592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha