۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶

فرماندار بیرجند خبر داد؛

برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۱۵ شعبه بیرجند

برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۱۱۵ شعبه بیرجند

بیرجند- فرماندار بیرجند با اشاره به برپایی ۲۳۰ شعبه اخذ رای در شهرستان گفت: انتخابات شورای شهر در ۱۱۵ شعبه شهر بیرجند به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

علی ناصری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه انتخابات شورای شهر بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، اظهارداشت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد در شهر بیرجند و ۱۵۳ روستای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای این شهرستان از ۲۰۵ شعبه به ۲۳۰ شعبه افزایش یافته و فایل‌های آموزشی نحوه رای الکترونیک توسط صدا و سیما و رسانه‌ها برای مردم به آموزش گذاشته شده است.

ناصری با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۲۳۰ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دایر شده است، افزود: از این تعداد ۱۱۵ شعبه مربوط به شهر بیرجند و ۱۱۵ شعبه برای نقاط روستایی شهرستان در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند با اشاره به حضور پررنگ و مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات های گذشته، بیان داشت: بر اساس پیش بینی ها در شهرستان بیرجند ۲۰۰ هزار نفر افراد واجد شرایط رای داریم.

ناصری با اشاره به اینکه انتخابات شورای شهر در تمامی این شعب به صورت الکترونیک انجام می‌شود، ادامه داد: از ۱۱۵ شعبه روستایی، ۸۵ شعبه سیار و ۳۰ شعبه اخذ رای ثابت است.

وی همچنین گفت: از مجموع ۱۱۵ شعبه اخذ رای شهری نیز ۱۱۰ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار است.

ناصری با بیان اینکه یک شعبه اخذ رای سیار برای مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، افزود: تمامی بیماران کرونا مثبت در شهرستان بیرجند می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ امروز به شعبه سیار اخذ رای واقع در پارک خانواده در ابتدای خیابان سجادشهر مراجعه و در انتخابات شرکت کنند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه ابتدا ۱۱۳ داوطلب برای عضویت در شورای اسلامی شهر بیرجند ثبت‌نام کردند، گفت: براساس آخرین آمار ۸۴ نفر در ۲۸ خرداد ماه برای گرفتن ۹ کرسی اصلی شورای شهر بیرجند با هم رقابت می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه ۱۶۱ روستای در بخش مرکزی بیرجند داریم، افزود: در مناطق روستایی شهرستان بیرجند ۹۳۵ نفر برای ۱۵۳ کرسی شوراها با هم به رقابت خواهند پرداخت که البته تعداد داوطلبان هشت روستا به دلایل مختلف به حد نصاب نرسید و انتخابات در این روستاها برگزار نخواهد شد.

فرماندار بیرجند در پایان اظهار داشت: امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و خدماتی برگزاری انتخابات را برعهده دارند که طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، زمان رای‌گیری از ساعت هفت صبح امروز تا ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5237842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha