۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۲۷۹۵ ناظر بهداشتی در شعبات اخذ رای آذربایجان غربی حضور دارند

۲۷۹۵ ناظر بهداشتی در شعبات اخذ رای آذربایجان غربی حضور دارند

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: تمهیدات کامل بهداشتی با هدف جلوگیری از ابتلای حتی یک نفر در شعبات اخذ رای اندیشیده شده و مردم نگران رای دادن نباشند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به همین منظور برای ۲ هزار و ۷۹۵ نفر ناظر بهداشتی سر صندوق، جلسه آموزشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده‌ایم و این افراد گواهی ضمن خدمت نیز دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: لزوم عدم استفاده از آب سردکن‌ها و وسایل مشترک مثل خودکار در شعبات اخذ رأی مورد تاکید است، در محل‌های اخذ رأی توصیه می‌شود هر فرد با خود، خودکار همراه داشته باشد و هر کس از بطری آب مخصوص خود استفاده کند.

آقازاده با بیان اینکه هماهنگی لازم با فرمانداری‌ها صورت گرفته که مردم را به شعبه‌هایی که خلوت تر هستند و ازدحام کمتری دارند هدایت کنند، گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی است و همچنان شهرستانی با وضعیت قرمز در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، ماکو، سلماس، نقده و شاهین دژ وضعیت نارنجی کرونایی دارند، اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های اشنویه، تکاب، پیرانشهر و سردشت در جنوب و پلدشت، شوط، چایپاره و چالدران در شمال آذربایجان غربی در وضع زرد کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرهای زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: شهروندان همچنین ضمن حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلی در خصوص سلامتی شهروندان و ابتلای آنان به کرونا ایجاد نشود.

تاکنون نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

کد خبر 5237924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha