۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

خطیب زاده:

سفارتخانه‌های ایران نسبت به آزار هموطنانمان در خارج اعتراض کردند

سفارتخانه‌های ایران نسبت به آزار هموطنانمان در خارج اعتراض کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از آزار ایرانیان خارج از کشور در جریان اخذ رأی گفت: اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه‌های رسمی از طریق سفارتخانه هایمان ارائه دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آزار و اذیت هم‌وطنانمان در حوزه‌های رأی گیری خارج از کشور و با اشاره به اینکه این توهین‌ها و آزار و اذیت‌هایی به ایرانیان توسط برخی عناصر اجاره‌ای صورت گرفته است گفت: بلافاصله در تمامی این کشورها اعتراضات جدی و رسمی خودمان را به مقامات محلی و وزارتخانه‌های رسمی از طریق سفارتخانه‌هایمان ارائه دادیم.

وی گفت: امروز با توجه به اتفاقات بندر بیرمنگام انگلیس که شاهد ضرب و شتم یکی از ایرانیان بودیم، سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد و اعتراض رسمی و جدی ما نسبت به کمی و کاستی‌هایی که در تأمین امنیت صندوق‌های اخذ رأی و حوزه‌های رأی گیری در این کشور بود اعلام کردیم.

خطیب زاده ادامه داد: این اتفاقات در کشورهایی که ادعاهای مردم سالاری و دموکراسی دارند قابل قبول و پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه این احضار توسط دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه اتفاق افتاد گفت: نسبت به بنگاه‌های دروغ پراکنی که در لندن مستقر هستند و قبل از انتخابات و در طول برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای غیردقیق اخبار جعلی وگزارش‌های سوگیرانه برای هدف قراردادن امنیت روانی رأی دهندگان تهیه می‌شد اعتراض مان را به سفیر انگلیس اعلام کردیم و تا حصول نتیجه به ویژه در خصوص بانیان و مسببان و عاملان توهین‌ها و آزار و اذیت‌ها و ضرب و شتم این بانو در انگلیس، پیگیری قضائی خودمان را ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: محدودیت‌های جدی برای برگزاری انتخابات در برخی از حوزه‌های رأی گیری داشتیم به همین دلیل از چند ماه پیش سفرا با چند مقام محلی گفتگو کردند تا بتوانیم انتخابات پرشور و مطمئنی در این کشورها برگزار کنیم.

خطیب زاده افزود: انتخابات در تمام کشورهایی که با آن‌ها رابطه داشتیم برگزار شد و آرای مأخوذه شمارش و به مقامات در تهران اعلام شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان گفت: ایرانیان در سراسر دنیا نشان دادند برای میهن و کشورشان و برای سرنوشت هموطنان خود چقدر ارزش قائل هستند و همه این‌ها به یک قدرت ملی در تأمین منافع مردم و کشور تبدیل می‌شود.

کد خبر 5239243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • DE ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      0 0
      در این 4 دهه روش انتخابات پستی با تائید هویت برای ایرانی های خارج از کشور راه اندازی می فرمودید تا چند برابر هزینه مادی و ایمنی برای دو طرف یعنی وزارت امورخارجه و ایرانی هایی که میخوان رای بدن کاملا بشکل پدافندی تامین و توطئه داعشی های ضد انقلاب کاملا خنثی بشه.