۷ مرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۰۶

آمبولانس‌های موجود برای حمل بین شهری متوفیان مناسب نیست

آمبولانس‌های موجود برای حمل بین شهری متوفیان مناسب نیست

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه 60 دستگاه آمبولانس برای انتقال متوفیان از تهران به دیگر شهرهای کشور وجود دارد، گفت: این دستگاه ها خودروهای مزدا و پژو بوده اند که به آمبولانس تبدیل شده اند و استفاده از آنان برای حمل اجساد به هیچ عنوان اصولی و منطقی نیست.

محمود رضاییان در گفتگو با خبرنگارمهر ، با بیان اینکه بخش خصوصی نقل و انتقال اجساد از تهران به دیگر نقاط کشور را تحت پوشش قرار می دهد گفت: تبدیل خودروهای مزدا و پژو به آمبولانس هایی که قرار است اجساد را از شهری به شهر دیگر انتقال دهند اصولی و منطقی نیست ، چراکه برای دستگاه آمبولانس حمل بیمار و اجساد تعاریف مشخصی وجود دارد.

وی بر ضرورت ساماندهی این آمبولانس ها تاکید کرد و گفت : تعداد دستگاه های آمبولانس بین شهری ، برای حمل متوفیان حدود 80 دستگاه است که البته 20 دستگاه آن به علت فرسودگی از چرخه فعالیت خارج شده و هم اکنون فقط حدود 60 دستگاه در این زمینه فعال است .

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اظهار داشت: آمبولانس های مخصوص حمل اجساد باید به گونه ای طراحی شده باشد که در عقب آن، فضای مناسب برای قرار دادن متوفی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این آمبولانس ها باید از تهویه مناسب به ویژه در روزهای گرم برخوردار باشد که البته این شرایط در این خودروهای تبدیل شده به آمبولانس ایجاد شده اما تعریف اول برای خودروهای مزدا، وانت بار بوده که وانت بار نیز برای حمل بار است و برای حمل جسد کاربرد ندارد.

رضاییان گفت: از آنجا که آمبولانس در کشور تولید نمی شود و از کشورهای دیگر وارد می شود، بنابراین امکان استفاده از این آمبولانس های وارداتی برای تمامی سازمان ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: حتی استفاده از آمبولانس های وارداتی که هم اکنون برای حمل متوفی در سطح شهر استفاده می شود نیز از زمان درخواست سازمان بهشت زهرا تا زمان بهره برداری از آنها، چند سال طول کشیده است . 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: هم اکنون 40 آمبولانس وارداتی برای حمل متوفیان از سطح شهر به بهشت زهرا در نظر گرفته شده که همه این دستگاه ها جدید هستند.

وی با بیان اینکه در خصوص آمبولانس های داخل شهر برای حمل اجساد مشکلی وجود ندارد، گفت: 10 دستگاه آمبولانس دیگر نیز در داخل بهشت زهرا فعال است که البته این دستگاه ها خودروهای مزدا بوده که به آمبولانس تبدیل شده است.

کد خبر 523953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha