۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد؛

خرید بیش از ۵هزار نسخه کتاب در طرح بهارانه کتاب توسط قزوینی ها

خرید بیش از ۵هزار نسخه کتاب در طرح بهارانه کتاب توسط قزوینی ها

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰۰ نسخه کتاب از کتابفروشی‌های قزوین در بهارانه کتاب خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمدحسین اسماعیلی اظهار کرد: ۱۱ کتاب‌فروشی از استان قزوین، در بهارانه کتاب ۱۴۰۰ فعالیت داشتند که بابت فروش خود ۴۲۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به جزئیات طرح بهارانه فروش کتاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۹ کتابفروشی در مرکز استان و ۲ کتابفروشی در شهرستان البرز و تاکستان در این طرح مشارکت داشتند که امیدواریم تا در طرح‌های بعدی تعداد بیشتری کتابفروشی در طرح شرکت کنند.

اسماعیلی ادامه داد: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مطالعه و کتابخوانی در رشد و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: هر چه قدر بتوانیم به ترویج این فرهنگ کمک کنیم، به فرهنگ و ارتقای دانش جامعه خود کمک کرده‌ایم.

گفتنی است طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خرداد ماه همزمان آغاز شد و تا ۲۵ خرداد ماه در سراسر کشور ادامه یافت.

کد خبر 5240001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha