۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه خبر داد؛

مهلت قانونی ۲ روزه اعتراض به روند انتخابات شوراهای شهر و روستا

مهلت قانونی ۲ روزه اعتراض به روند انتخابات شوراهای شهر و روستا

کرمانشاه- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مهلت قانونی ۲ روزه اعتراض به روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد.

جلیل بالایی در گفتگو با خبرنگار مهر فرصت قانونی وصول شکایات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را ۲ روز پس از انتشار اسامی منتخبین اعلام و اظهار کرد: مرجع بررسی شکایات هیئت‌های اجرایی بوده که پنج روز فرصت دارند تا در جلسات مشترک با هیئت نظارت رسیدگی لازم معمول و مراتب را صورتجلسه کنند.

وی با اشاره به ماده ۵۵ قانون و ۷۰ آئین نامه اجرایی و تبصره‌های آن افزود: شکایاتی قابل طرح و بررسی است که نام و نام خانوادگی، نام پدر و آدرس شاکی در آن قید شده باشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی روستا و شهر باید در فرجه قانونی به ترتیب شکایات خود را به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تسلیم کنند.

بالایی تصریح کرد: پس از بررسی شکایت در صورت تأیید و با پیشنهاد ابطال تمام یا بخشی از آن، از شعب مراتب به هیئت نظارت فرا دست منعکس و پس از وصول نتیجه مراتب را اطلاع رسانی می‌کنند که در صورت تأیید صحت برگزاری انتخابات مراتب انتشار آگهی و ۲ روز دیگر فرصت برای وصول اعتراض به صحت در هیئت نظارت پیش بینی شده که باید طی ۱۵ روز بررسی شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: اگر هیئت اجرایی و نظارت پیشنهاد ابطال چند شعبه و یا کل انتخابات را داشته باشد، به نحوی که در نتیجه انتخابات مؤثر باشد مراتب به هیئت نظارت این استان ارسال و طی پنج روز بررسی و اعلام نتیجه می‌شود.

وی از تمامی داوطلبین و سایر شاکیان خواست با ارائه شکایت در فرصت قانونی ۲ روزه مراتب را از مجاری قانونی پیگیری کنند، نتیجه نهایی قطعی و لازم‌الاجرا است.

بالایی وجود مراجع بالادستی و بررسی‌های چندباره را ضامن سلامت و اطمینان صحت جریان انتخابات دانست و ابراز امیدواری کرد: هیئت‌های اجرایی و نظارت بر اساس اصول بی طرفی و قانونمداری نگهبان و پاسدار حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان هستند و آرا را به عنوان حق‌الناس می‌دانند.

وی از عدم ضرورت و مراجعه به سایر دستگاه‌ها و استانداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قانون به صراحت مسئولیت رسیدگی به شکایات را به هیئت‌های اجرایی سپرده که با کسب نظر هیئت‌های نظارت معتبر و لازم‌الاجرا است.

کد خبر 5240619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha