۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱

مجری طرح شعار سال در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

همکاری ۴۴۷ گروه جهادی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکلات تولید

همکاری ۴۴۷ گروه جهادی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل مشکلات تولید

رشت- مجری طرح شعار سال در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر تغییر نگرش نسبت به کشاورزی در جامعه، گفت: ۴۴۷ گروه جهادی با این وزارتخانه برای حل مشکلات تولید در بخش کشاورزی همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حنیفه زاده عصر دوشنبه در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به تولید داخلی، اظهار کرد: طی ۲۰ سال گذشته بارها توجه به تولید از سوی همه بیان شده اما متأسفانه با وجود برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگروه‌ها هیچ بازخوردی از آن در جامعه و در حوزه تولید دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هیچ اقدام مؤثری در حوزه تولید انجام نشده است، افزود: در استان گیلان اقدامات خوبی در حوزه تولید به ویژه در بخش کشاورزی شده اما در مجموع در سطح کشور شاهد حرکت خاصی نیستیم.

مجری طرح شعار سال در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر انقلاب در حوزه تولید داخلی نیازمند اقدامات تحولی هستیم، گفت: تأکید رهبری تحول در سیستم‌های اداری و کار جهادی، تغییر نگرش‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید نگرش و نگاه‌ها نسبت به کار کشاورزی تغییر کند و این یکی از مطالبات مهم رهبری است، اضافه کرد: کشاورزی ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی دارد و در صورت ایجاد اختلال در اقلام مورد نیاز مردم با مشکل مواجه می‌شویم.

حنیفه زاده به وجود اهمیت امنیت غذایی در جامعه اشاره و با بیان اینکه امنیت غذایی با امنیت روانی جامعه در ارتباط است، گفت: قطعاً جامعه‌ای که امنیت روانی آن دچار مشکل شود نمی‌تواند به هدفگذاری های خود در بخش‌های مختلف دست یابد.

وی با بیان اینکه در راستای تغییر نگرش نسبت به کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی فردی به عنوان مجری طرح تحقق شعار سال تعیین شده و پیگیری امور را انجام می‌دهد، افزود: در این بخش وزارت جهاد کشاورزی به دنبال بازگرداندند هویت به کشاورزی است.

مجری طرح شعار سال در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه به دنبال مردمی کردن کشاورزی هستیم، ادامه داد: رسیدن به این هدف تنها با شعار و بخشنامه محقق نخواهد شد و در همین راستا تفاهم نامه‌ای با گروه‌های جهادی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۴۷ گروه جهادی در قالب این تفاهمنامه با شعار «هر شهر حل یک مشکل» با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: قطعاً حل یک مشکل در هر شهر و در سطح کلان می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

حنیفه زاده در ادامه از گروه‌های جهادی گیلان خواست تا مشکلات هر شهرستان در حوزه کشاورزی را احصا و راهکارها نیز ارائه کنند، افزود: باید اقدامات اولیه را انجام دهیم تا راه برای تحقق این شعار در دولت بعد فراهم شود.

کد خبر 5241287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha