۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان:

تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی ضرورت قانونی دارد

تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی ضرورت قانونی دارد

زنجان-مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی برای همه در شهرها و روستاها ضرورت قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر ناصری‌آذر ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه با رشد ۷۸۰ درصدی در بخش صدور سند تک‌برگی مالکیت دولتی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، پارسال ۷۵۸۱ فقره سند مالکیت دولتی در استان صادر شده است، گفت: برای املاک و اراضی اداره‌کل آموزش‌وپرورش، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی استان سند تک‌برگی به صورت رایگان صادر می‌شود.

وی افزود: توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقای نظم حقوقی، کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های نوین برای افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری، از اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

ناصری‌آذر با اشاره به اینکه تعویض سند مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی برای همه در شهرها و روستاها ضرورت قانونی دارد، افزود: برای صدور سند تک‌برگی مالکیت در داخل محدوده شهر نیازی به استعلام شهرداری وجود ندارد ولی شهروندان توجه داشته باشند که برای تفکیک واحدهای آپارتمانی، دریافت پروانه پایان‌کار ساختمان ضروری است تا واحدها تفکیک شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه تثبیت کاداستر در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۵۰ درصد، افزود: تا سال ۹۸ حدود ۱۲۶ هزار هکتار کاداستر اراضی در استان تثبیت شده بود.

ناصر آذر افزود: ۵۶ هزار هکتار از اراضی تثبیت کاداستر شدند و در مجموع تاکنون ۱۲۸ هزار هکتار کاداستر در استان تثبیت شده است.

وی ادامه داد: سال ۹۸ در استان ۵۸ سند منابع طبیعی صادر شده بود که با رشد ۲۴۵۳ درصدی به ۱۴۸۱ سند در سال گذشته رسیده است. همچنین صدور سند وقفی استان در سال گذشته ۴۲۸ درصد رشد داشت، به طوری که از ۱۹۶ مورد در سال ۹۸ به ۱۰۳۴ فقره سند در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با بیان اینکه شهرداری‌ها ملزم به دریافت سند تک‌برگی برای اراضی و املاک خود هستند، گفت: با وجود اینکه شهرداری‌ها نسبت به سایر ارگان‌ها و ادارات، املاک و اراضی بیشتری دارد ولی تاکنون کمتر از ۲۰ سند تک‌برگی برای آن صادر شده و کم‌ترین همکاری در استان برای دریافت سند تک‌برگی مربوط به این بخش است.

ناصر آذر با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ میزان صدور سند طلاق ۲۲ درصد و سند ازدواج ۲ درصد افزایش یافته است، افزود: سال گذشته استان زنجان رتبه سوم در شاخص تعداد کل اسناد مالکیت صادره در کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار و ۶۴۲ سند مالکیت در استان صادر شده بود که با ۴۱ درصد افزایش به ۵۱ هزار و ۵۷۴ فقره سند مالکیت رسیده است.

کد خبر 5241968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha