۲ تیر ۱۴۰۰، ۰:۴۱

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛

رشد ۳۵ درصدی پرونده‌های مختومه در شورای حل اختلاف استان مرکزی

رشد ۳۵ درصدی پرونده‌های مختومه در شورای حل اختلاف استان مرکزی

اراک- رئیس کل دادگستری از رشد ۲۸ درصدی پرونده های وارده و ۳۵ درصدی پرونده های مختومه شورای حل اختلاف استان مرکزی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی عصر سه‌شنبه در آئین تجلیل از کارکنان شوراهای حل اختلاف استان مرکزی، با اشاره به روند رشد پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان مرکزی، گفت: فلسفه اولیه ایجاد شوراهای حل اختلاف افزایش صلح و سازش برای جلوگیری از ورود پرونده‌ها به دستگاه قضائی است که این ظرفیت مهم باید در استان برجسته سازی شود.

وی ادامه داد: شمار پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۸ درصد رشد داشته است.

موسوی ادامه داد: شمار پرونده‌های مختومه شوراهای حل اختلاف استان مرکزی در سال گذشته ۹۳ هزار و ۹۱۶ فقره بوده است که شمار پرونده‌های مختومه این نهاد انقلابی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

موسوی با بیان اینکه با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۳ پرونده در شوراهای حل اختلاف استان به مصالحه انجامیده است، گفت: تعداد پرونده‌های مصالحه سال گذشته نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۹ درصد رشد داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱۸ شعبه شورای حل اختلاف شهری و ۴۸ شعبه روستایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که ۳۵۲ نیروی انسانی مرد و ۲۲۹ نیروی انسانی زن در این شعبه‌های فعالیت دارند.

به گزارش مهر در پایان این مراسم از تعدادی کارکنان برتر شورای حل اختلاف تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5242226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha