۲ تیر ۱۴۰۰، ۹:۰۳

هوای اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است

هوای اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است

اصفهان- کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شاخص هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۵۵ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

وی ادامه داد: وضعیت کیفی هوا در ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص ۱۷۱، خیابان استانداری با شاخص ۱۶۳، خیابان پروین با شاخص ۱۵۹، فرشادی با شاخص ۱۵۲، خیابان کاوه با شاخص ۱۵۴ ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) و در ایستگاه کردآباد با شاخص ۲۱۱ بسیار ناسالم است.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان ادامه داد: کیفیت هوا در سه ایستگاه خیابان باهنر با شاخص ۱۲۰، رودکی با شاخص ۱۲۸، میدان انقلاب با شاخص ۱۱۴، میدان فیض با شاخص ۱۴۰ و رهنان با شاخص ۱۱۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش می‌شود.

مزارع اضافه کرد: کیفیت هوای شهرهای شاهین شهر با میانگین ۶۲، مبارکه ۶۵ و سجزی با میانگین ۹۹ قابل قبول است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان خیزش گرد و خاک محلی را به همراه دارد و هوای مناطق مرکزی و صنعتی در ساعات صبح غبارآلود است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5242346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha