۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

در دیدار رییس دادگستری و فرمانده انتظامی همدان صورت گرفت؛

تعامل دستگاه قضایی و ناجا در همدان برای دفاع از حقوق مردم

تعامل دستگاه قضایی و ناجا در همدان برای دفاع از حقوق مردم

همدان - رئیس کل دادگستری استان در دیدار فرمانده انتظامی استان همدان بر تعامل هر چه بیشتر دستگاه قضایی و ناجا برای تحقق حقوق عامه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عدالتخواه در دیدار فرمانده انتظامی استان همدان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضائی که زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش است، اظهار کرد: ناجا همواره همیار و همراه دستگاه قضائی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در دادگاه‌ها و دادسراها نیز حدود یک‌سال اخیر با فعالیت مستمر کمیته معتذرین یک‌هزار و ۵۰۰ فقره پرونده قضائی در استان به مصالحه ختم شد که نتیجه آن بیش از ۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۷ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم از سوی طرف شاکی بخشیده شد.

وی از همکاری تنگاتنگ ناجا در مورد اجرایی شدن طرح معتدرین و مصلحین با دستگاه قضائی استان همدان سخن گفت و افزود: فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح کلانتری‌ها، دادگاه‌ها و دادسراها و زندان‌ها، زمینه‌ساز ختم به مصالحه شدن تعداد بسیاری از پرونده‌های قضائی شده است.

عدالتخواه ادامه داد: نیروی انتظامی استان همدان از دی ماه سال ۹۹ تاکنون برای عملیاتی شدن طرح مبتکرانه معتذرین با این دستگاه همکاری کرده و در این مدت تنها در کلانتری‌ها یک‌هزار و ۸۳۴ پرونده ختم به مصالحه شد.

وی فعالیت کمیته معتذرین در سطوح مختلف مسئله حبس زدایی و سازش در پرونده‌های قضائی را دارای روندی افزایشی بیان کرد و متذکر شد: مجموعه قضائی استان همدان با ۴۵ درصد مصالحه در پرونده‌های قضائی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

دادستان مرکز استان همدان نیز با اشاره به همکاری سازنده و مؤثر ناجا با این مجموعه قضائی، گفت: هرچه تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضائی بیشتر باشد، تحقق حقوق عامه در جامعه نیز روند افزایشی به خود می‌گیرد.

حسن خانجانی‌موقر از تعامل مثبت، سازنده و هدفمند ناجا با دستگاه قضائی خبر داد و گفت: این گونه تعاملات، میزان رضایتمندی مردم در سطح جامعه نسبت به ۲ دستگاه مربوطه را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه هرچه تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضائی بیشتر شود، تحقق حقوق عامه در جامعه نیز ارتقا می‌یابد، افزود: زمانی که رویکرد این دو نهاد همیاری و همکاری باشد، طرح‌های متنوعی نیز به صورت سازماندهی شده عملیاتی می‌شود و زمینه مطالبه گری قانونی برای تحقق خواسته‌های عموم جامعه فراهم خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: مجموعه دادستانی این استان در حوزه‌های مختلف، گام‌های مؤثری برای حمایت از حقوق عامه برداشته‌اند.

سردار سلمان امیری با بیان اینکه این ۲ دستگاه از یک خانواده برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برنامه‌های سازنده و سازماندهی شده در حوزه‌های ترافیکی، برخورد با اشرار و مسائلی از این قبیل در گرو همین همکاری‌ها محقق شدنی است.

وی از تلاش گسترده دادستانی برای استقرار عدل و برقراری امنیت قدردانی کرد و افزود: این دادستانی در اجرای طرح‌های پیشگیری از تجمع در شرایط کرونایی و ماجرای خاموشی‌ها نیز ورود مؤثری داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 5242666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha