۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴

معاون استاندار گلستان:

احیای خلیج گرگان ۸۹۶ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

احیای خلیج گرگان ۸۹۶ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

گرگان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با همکاری مرکز اقیانوس شناسی مطالعات جامعی برای احیای خلیج انجام شد و برای اجرای این پروژه ۸۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرمحمدغراوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهارکرد: در طرح علاج بخشی خلیج گرگان ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مورد مطالعه قرار گرفت که ۴۴ هکتار آن در دریا واقع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: خلیج گرگان در حال خشک شدن است و این امر علاوه بر کمیت بر کیفیت آب هم تأثیر گذاشته و مشکلات زیادی را برای پرندگان و آیزیان ایجاد کرده است.

وی افزود: در دوس سال گذشته پرندگان مهاجر زیادی بر اثر بوتولیسم در خلیج تلف شدند و اگر چاره‌ای برای پهنه آبی نشود، اثرات غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

غراوی بیان کرد: در گذشته مصوب شده بود که از دریا آب به سمت خلیج پمپاژ و یا از کانال‌های خزینی و چپاقلی آب منتقل شود اما این امر محقق نشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اضافه کرد: با همکاری مرکز اقیانوس شناسی و مطالعات علوم دریایی مطالعات جامعی برای احیا خلیج انجام شد و برای اجرای این پروژه‌ها ۸۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی همچنین به ورود فاضلاب شهری و صنعتی به خلیج اشاره کرد و گفت: باید تصفیه خانه‌های صنعتی ایجاد شود و از ورود فاضلاب به خلیج جلوگیری کرد.

غراوی تصریح کرد: همچنین کانال‌های چپاقلی و خزینی و آشوراده باید لایروبی شده تا بتواند آب و اکسیژن لازم خلیج را تأمین کنند.

کد خبر 5242991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha