۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان خبر داد؛

کشف و ضبط ۴۰۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در کردستان

کشف و ضبط ۴۰۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در کردستان

سنندج- مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان از شناسایی 61 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و کشف و ضبط 400 دستگاه ماینر غیر مجاز در استان خبر داد.

هیوا لهونیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است و با کشف و ضبط ماشین‌ها در این نقاط بالغ بر هزار و ۲۰۰ کیلووات به شبکه برق جهت تأمین پایدار مشترکین استان، افزوده شد.

وی افزود: با همکاری بسیار خوبی که با مراجع قضائی و انتظامی شکل گرفته است، شناسایی و برخورد جدی با مراکز غیر مجاز رمز ارز به شیوه‌های مختلف در دستور کار این دستگاه‌ها قرار گرفته است.

لهونیان تصریح کرد: مشارکت مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، یکی از بهترین شیوه‌های عملیاتی مقابله با این موضوع است و در این راستا تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش به مردم اعطا می‌شود.

وی اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال پاداش در این خصوص در شهرستان‌های تابعه به افرادی که مراکز غیر مجاز را معرفی کرده اند، پاداش پرداخت شده است.

لهونیان تأکید کرد: اطلاعات هموطنانی که مراکز غیرمجاز رمز ارزها را اطلاع می‌دهند، محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود.

وی افزود: برای مقابله با این پدیده شوم، پس از شناسایی مراکز فوق، نسبت به قطع برق مشترک آنان اقدام خواهد شد، همچنین جریمه ای سنگین و تعدیلی های متناسب با میزان مصرف براساس نرخ‌های ابلاغ شده، اعمال خواهد شد و در ادامه با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی، پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراکز انتظامی و قضائی تحویل خواهد شد و در ادامه اخذ خسارت‌های مربوطه اقدام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار داشت: بهای برق مصرفی مراکز غیر مجاز از زمان آغاز فعالیت با نرخ برق صادراتی محاسبه خواهد شد و خسارت‌های وارده این مراکز به شبکه برق نیز از آنها اخذ خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال جریمه تعدیلی و قبض در این ارتباط صادر شده است.

لهونیان خاطرنشان کرد: مصرف هر دستگاه «مانیر» استخراج رمز ارز معادل ۱۵ دستگاه یخچال یا یک دستگاه کولر گازی است و متأسفانه تعداد زیادی از فعالان غیر مجاز رمز ارزها در بخش خانگی شبکه توزیع برق فعالیت می‌کنند و به شبکه خانگی و تجهیزات مشترکین آسیب وارد می‌کنند.

وی افزود: برآورد شده که برای تولید هر واحد ارز مجازی بیت کوین به بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مصرفی نیاز است که این میزان، مصرف برق ۱۰۰ سال یک خانوار معمولی و یا تأمین برق حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در طی یک شبانه روز است.

کد خبر 5243383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha