۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰

گلرو:

استقلال دانشگاه فرهنگیان سمنان حفظ شد/ ایجاد پارک اقتصاد در سمنان

استقلال دانشگاه فرهنگیان سمنان حفظ شد/ ایجاد پارک اقتصاد در سمنان

سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه از ادغام بودجه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه سمنان جلوگیری شد، گفت: استقلال این دانشگاه حفظ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه پارک اقتصاد دیجیتال به زودی در سمنان افتتاح می‌شود، بیان داشت: سمنان در زمره معدود استان‌هایی است که صاحب پارک اقتصاد دیجیتال خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با ICT می‌توانند در این مرکز مستقر شوند و مسیر رشد را به طور جدی دنبال کنند.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان پیش از این از نظر تعداد دانشجو و رشته و نیز ساختمان، رو به افول بود اما با مذاکرات صورت‌گرفته سهمیه جذب دانشجو به ۶۰۰ نفر رسیده است.

تلاش برای توسعه رشته‌های دانشگاهی

عضو خانه ملت با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعداد رشته‌های دانشگاه را به هشت رشته برسانیم، گفت: درخواستی نیز برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی ۶۰ هکتاری به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم،

گلرو همچنین بیان داشت: از ادغام ردیف بودجه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه سمنان جلوگیری کردیم و رایزنی‌هایی برای حفظ استقلال دانشگاه تک‌جنسیتی فرزانگان با مقامات ذی‌ربط در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت دادیم که وعده‌هایی مبنی بر استثنا شدن این دانشگاه از دانشگاه‌های در دست ادغام، داده شده است لذا در تلاشیم تا احداث ساختمان دانشگاه فرزانگان نیز کلید بخورد.

وی بیان داشت: پس از اخذ مجوز مرز هوایی، در تلاشیم تا پروازهای داخلی و خارجی را در فرودگاه سمنان برقرار کنیم و امیدواریم امکان پرواز به سوریه یا عراق فراهم شود.

ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در سمنان

این عضو خانه ملت گفت: در دوره جدید وزارت خارجه می‌کوشیم تا دفتر نمایندگی وزارت در استان مستقر و امور بازرگانی و تجاری مابین سمنان و دیگر کشورها با سهولت بیشتری پیگیری شود.

گلرو با بیان اینکه در تلاشیم تا در سال ۱۴۰۱ مطالعات خط آهن سمنان-ساری را در بودجه وارد کنیم، ادامه داد: طرح این پروژه مربوط به چند دهه قبل است.

وی با بیان اینکه بلوار سمنان-سرخه و جاده سمنان-دیان-معلمان و طرح فاضلاب درجزین با جدیت در حال پیگیری است، بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیمارستان مهدی‌شهر در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته و احتمالاً با حضور وزیر بهداشت طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

دوری از منازعات سیاسی و سهم خواهی

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس افزود: امروز، همه اعضای شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه باید به دور از منازعات سیاسی، در کنار یکدیگر، حوزه انتخابیه را به سمت پیشرفت سوق دهند.

گلرو با بیان اینکه پیگیری پروژه انتقال آب دریای خزر مهم‌ترین اقدام ما در دولت آینده خواهد بود، بیان داشت: در نخستین دیدار با آیت‌الله رئیسی درباره این موضوع صحبت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دولت سیزدهم و انتخابات، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی تکلیف را درباره سهم‌خواهان روشن کرده‌اند و تصریح داشتند که حزبی و جناحی رفتار نخواهند کرد؛ بنابراین سهم‌خواهان در این تلاطم‌ها به اهداف خود نخواهند رسید

کوشش برای فساد ستیزی

عضو خانه ملت با بیان اینکه کوشش دولت آیت‌الله رئیسی بر این خواهد بود که افراد پاک‌دست در مسئولیت‌ها قرار بگیرند، افزود: شأن مجلس نظارت است؛ ما به دقت شرایط را تحت رصد داریم و افراد مساله‌دارِ طالبِ جاه و مقامِ دارای سوابق اجرایی شبهه‌ناک غربال خواهند شد

گلرو درباره امکان سهم خواهی از کابینه، بیان داشت: افرادِ صالحی که پشت دروازه‌های مدیریت مانده‌اند و جوانان نخبه، در انتصابات دولت آیت‌الله رئیسی مورد توجه ویژه خواهند بود البته باید گفت برخی از هم‌اکنون به دنبال سهم‌خواهی هستند اما اجازه سهم‌خواهی به افراد نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه اگرچه مجموعه‌های ستادی در انتخابات فعالیت‌هایی داشته‌اند اما باید توجه داشت که انتخابات مردمی بوده است، گفت: رویکرد ما فسادستیزی است و لذا بر سر منافع مردم معامله‌ای نخواهد شد.

کد خبر 5243528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha