۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

میانگین متوسط تورم کشور در سال‌های اخیر ۲۵ درصد است

میانگین متوسط تورم کشور در سال‌های اخیر ۲۵ درصد است

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میانگین متوسط تورم کشور در طول سال‌های اخیر بالای ۲۵ درصد است با این وجود اگر سالی ۲۰ درصد هم به حقوق‌ها اضافه شود باز هم قدرت خرید ۵ درصد کمتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر جمعه در دیدار با رئیس و پرسنل دادگستری شهرستان راور ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: کارکنان دستگاه دستگاه قضائی نمی‌توانند همزمان در جای دیگری مشغول به کار شوند، گفت: این موضوع تکلیفی بر ما واجب می‌کند که جایی مانند دستگاه قضائی را به صورت ویژه ببینیم.

وی تصریح کرد: بارها مطرح شده اگر می‌خواهید دستگاه قضائی سالم، قوی، مقتدر و کارآمد داشته باشید باید هیچ خواسته‌ای خارج از محدوده خودش نداشت بنابراین باید افراد شاغل در این دستگاه باید از حداقل حقوقی حد اعلا که بتوانند زندگی خود را اداره کنند بهره مند باشند.

تورم عامل اصلی همه مشکلات حوزه اقتصادی است

پورابراهیمی ادامه داد: این تکلیف ما هم بوده و یکی از کارهایی که چند سال قبل انجام شد این بود که اشل حقوقی دستگاه قضائی را نسبت به متوسط پرداخت‌ها در کشور با توجه به همین وضعیت در قالب ضریب افزایشی مد نظر قرار دادیم اما من اعتقاد دارم پاسخگو نیست یعنی نسبت به عملکرد دستگاه اداری افزایش داشته و این افزایش قابل بررسی و مقایسه است اما این عدد متناسب نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه ما دنبال می‌کنیم بنده به عنوان یک کارشناس اقتصادی عرض می‌کنم این نیست که حقوق‌ها را افزایش بدهیم، افزایش حقوق یکی از شاخص‌های مورد درخواست مردم است.

پورابراهیمی تاکید گرد: گاهی حقوق افزایش نمی‌یابد اما قدرت خرید مردم حفظ می‌شود اما افزایش حقوق اتفاق افتاد اما تورم افزایش پیدا کرد و این اثری ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: ما باید جلوی تورم را بگیریم زیرا این امر در کشور قدرت خرید ایجاد می‌کند و تورم عامل اصلی همه مشکلات حوزه اقتصادی است و موجب کاهش قدرت خرید می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین متوسط تورم کشور در طول سال‌های اخیر بالای ۲۵ درصد است با این وجود اگر سالی ۲۰ درصد هم به حقوق‌ها اضافه شود باز هم قدرت خرید ۵ درصد کمتر است.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه تلاش ما باید بر این باشد قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند، گفت: قدرت خرید از ایجاد شوک ارزی در جامعه پیشگیری می‌کند.

وی گفت: کشور در شرایط دشواری قرار دارد و این را همگان درک می‌کنند زیرا همه عقبه نظام هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: باید دست این مردم را بوسید زیرا علی رغم همه مشکلات بر افتخارات نظام افزودند.

وی به نقل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: هیچ انتخاباتی در دنیا نیست که اینقدر دشمن داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تحریم‌های دشمن و تصمیمات ناکارآمد داخلی و عواملی مانند کرونا نیز بر این شرایط تأثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دستگاه قضائی تشکیل پرونده نداشته باشد و در مواقع خاص ورود کند باید مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم. ریشه اصلی بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضائی مسائل مربوط به حوزه اقتصاد است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز نقطه اتکا و امید مردم ایران حضور آیت الله رئیسی در قوه مجریه است ما در مجلس اعلام آمادگی و اعلام کرده‌ایم کنار دولت هستیم و حتماً به دولت کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: اطمینان داریم اگر با روحیه جهادی کار شود مشکلات بر طرف می‌شود و باید توجه داشت برخی می‌خواهند روحیه ناامیدی را در جامعه انتشار دهند و بگویند انقلاب اسلامی نمی‌تواند پاسخگوی رفع مشکلات باشد.

پورابراهیمی گفت: مذاکرات هسته موضوعات فرعی هستند آمریکایی‌ها در صدد از بین بردن اصل نظام هستند.

نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز بهبود شرایط اقتصادی در کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من در زمان جنگ تحمیلی با سن ۱۴ سال در جبهه حضور داشتم آن زمان سیم خاردار به ما نمی‌دادند و در اوج تحریم نظامی همه معتقد بودند کار ایران تمام است اما روحیه بسیجی و اعتقاد و باورهای دینی و امام معادلات دشمن را تغییر داد.

پورابراهیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم با توانمندی در برابر دشمن ایستاد و یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد و بعد از گذر از این دوران به یک بلوغ نظامی رسید که امروز به قدرت نخست نظامی منطقه تبدیل شده است و این را آمریکایی‌ها می‌گویند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم می‌خواست کشور ما را فلج کند سال‌ها قبل باید سقوط می‌کردیم اما ما اعتقاد داریم با تشکیل دولتی ولایی در کنار مجلسی انقلابی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز بهبود شرایط اقتصادی را در کشور علی رغم تحریم‌ها می‌بینیم.

کد خبر 5243767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • dehgani1376@gmail.com US ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      بر بابا فک کردین بااحمق طرفین تو رم ازدرصدگذشته ودر800رسیده شماحرف از25درصدمیزنید شماتاچه حددروغگوهستید