۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۵

هشدار بلینکن درباره عدم تمدید توافق نظارتی ایران و آژانس

 هشدار بلینکن درباره عدم تمدید توافق نظارتی ایران و آژانس

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر این که ایالات متحده با ایران درباره بازگشت به برجام اختلافات مهمی دارد، مدعی شد عدم تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر اینکه ایالات متحده با ایران درباره بازگشت به برجام اختلافات مهمی دارد، گفت عدم تمدید توافق ایران و آژانس انرژی اتمی بسیار نگران‌کننده است و در صورت تداوم نقض تعهدات برجامی ایران، بازگشت به برجام سخت می‌شود.

او که امروز جمعه، ۴ تیرماه، پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه با خبرنگاران سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه آمریکا اهمیت تمدید توافق ایران و آژانس را به دولت ایران اطلاع داده است، از استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته به عنوان یکی از فعالیت‌های مغایر با برجام نام برد.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تعهدات برجا مانده ایالات متحده در خصوصو برجام بار دیگر مدعی شد که توافق با ایران زمانی ممکن است که این کشور به تعهدات خود طبق برجام به خوبی عمل کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در نشست امروز برجام را «تامین کننده منفعت ملی» آمریکا دانست و گفت اگر ایران به بمب اتم یا امکان تولید بمب در زمان کوتاه دست پیدا کند، «خطرناک‌تر از چیزی است که الان هست».

او با اشاره به ادامه مذاکرات احیای برجام در وین در روزهای آینده گفت این مذاکرات نشان خواهد داد که اختلافات موجود قابل حل شدن است یا خیر.

کد خبر 5243984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      2 1
      تمدید نمی کنن اما ادامش می دن مث همین یه ماهی که گذشت، یعنی یه ذره غرور ملی برای ما نذاشتین بمونه، خیلی هم ممنون!
    • RO ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      تا چه زمان باید توسط این حیوانات درنده ی کت و شلوار پوش تحقیر شویم ؟
    • دادا عرب IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      اقای بلینکن شما هم مثل اقای بایدن هواس پرتی داری التماس کردی یک ماه اجازه دادیم دیگه کور خوندی این دفعه مهلت بی مهلت اگه ارتحریم در اوردید هیچ وگرنه ما کار خودمان را تعطیل نمیکنیم ادامه میدهیم شما مگه کدخدای دنیا هستید اراذل اوباشها کارتان بجائی رسیده دزدی گندم و دزدی نفت خاک بر سرتان دارین میمیرین
    • مبهوت IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 0
      برای ملت ایران تحقیق وتوسعه درتکنولوژی هسته ای و برخورداری ازمواهب آن درامورکشاورزی ،درمانی ،پیشران هسته ای ،تولیدبرق و آب شیرین کن ودیگرمواردصلح آمیز اهمیتش بیشترازبازگشت امریکا به برجام است.خوب است امریکا واروپا براین مسئله واقف باشند.