۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹

در آستانه دور هفتم گفتگوهای وین؛

اولیانوف: شانس موفقیت مذاکرات بالا است

اولیانوف: شانس موفقیت مذاکرات بالا است

نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید علیرغم اینکه نمی توان با قاطعیت پیش بینی کرد، احتمال حصول نتیجه مطلوب در دور هفتم مذاکرات بالا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال رسیدن به توافق در دور بعدی گفتگوهای احیای برجام، از نظر وی چقدر است، گفت که این احتمال به نظر بالا است اما این موضوعی نیست که بتوان با قاطعیت پیش بینی کرد.

اولیانوف در توئیتی که در همین رابطه منتشر کرد؛ نوشت: «احتمال اینکه مذاکرات (بازگشت به) برجام طی دور هفتم گفتگوهای وین با موفقیت کامل شود به نظر بالا می رسد اما نمی توان پیشاپیش در این باره مطمئن بود. مذاکره کنندگان عزم آن را دارند که وظایفشان را بدون تاخیر انجام دهند. با این وجود، کیفیت سند پایانی اولویت دارد».

اولیانوف: شانس موفقیت مذاکرات بالا است

پیشتر «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز با بیان این‌که تعداد موارد توافق شده برای احیای برجام از تعداد موارد اختلاف بیشتر شده است، اعلام کرده بود که توافق برای احیای برجام قابل دسترس است.

طرفین مذاکرات وین در حالی در انتظار آغاز هفتمین دور از مذاکرات احیای برجام هستند که ایران همچنان بر حق خود مبنی بر لزوم رفع همه تحریم‌ها و بازگشت قابل راستی آزمایی آمریکا به برجام تاکید می‌کند.

کد خبر 5244228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دادا عرب IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      این اقای الیانوف یک چیزی میزنه با اینکه روسیه اصلا موافق برداشته شدن تحریم نیست چون اگه تحریم ایران برداشته بشه به ضرر روس هاست پس سنگ اندازی از طرف ایناست واقای الیانوف هر ساعت یک چیزی میگه ملت ایران را مسخره میکنه