۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه:

سالانه ۴۶ هزار پرونده تصادفات و نزاع در کرمانشاه بررسی می‌شود

سالانه ۴۶ هزار پرونده تصادفات و نزاع در کرمانشاه بررسی می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت:سالانه ۴۶ هزار پرونده تصادفات و نزاع به درخواست قضات در پزشکی قانونی استان کرمانشاه بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیم خانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان بازوی کمکی قوه قضائیه به مردم در حال انجام خدمت است و ۳۰ درصد از پرونده‌هایی که در محاکم قضائی استان کرمانشاه مورد پذیرش واقع می‌شود توسط کارشناسان پزشکی قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سالانه بیش از ۴۶ هزار پرونده معاینات نزاع و تصادفات در پزشکی قانونی استان کرمانشاه بررسی می‌شود و اقدامات دیگر پزشکی قانونی کارشناسی پرونده‌های فرزند خواندگی، بیمه، تصادفات است که در کمیسیون‌های مربوطه اعمال نظر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین سالانه بیش از یک هزار و ۸۰۰ جسد در پزشکی قانونی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار می‌گیرد که برای پاسخ دهی زمان زیادی صرف می‌شد اما این زمان اکنون به زیر ۵۰ روز و پاسخ دهی در کمیسیون‌ها به ۲۰ روز کاهش پیدا کرده است‌.

خانی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه دارای یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور بوده و نمونه‌های آزمایشگاهی از استان‌های ایلام، لرستان، همدان و کردستان را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان پزشکی قانونی در بیمارستان آیت الله طالقانی بیان کرد: به علت اینکه صدمات و جراحات وارد شده در طول مدت درمان برای اعمال نظر کارشناسان و پزشکان پزشکی قانونی از بین نرود، کارشناسان پزشکی قانونی در محل بیمارستان آیت الله طالقانی حضور دارند و موارد لازم را صورت جلسه می‌کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز گیلانغرب و روانسر به علت مجاورت با مرکز پزشکی قانونی شهرستان‌های دیگر مرکز فعال و سالن تشریح وجود دارد و توسعه مرکز پزشکی قانونی اسلام آباد غرب سبب کاهش مراجعه به کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها شده است.

خانی افزود: در سال گذشته مرکز پزشکی قانونی شهرستان پاوه توسط خیرین ساخته و افتتاح شد و ۲ مرکز شهرستان جوانرود و سرپل ذهاب نیز در حال ساخت بوده و تأمین اعتبار مورد نظر ساخت مرکز پزشکی قانونی شهرستان صحنه نیز آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام کلانتری‌ها و دستگاه‌های قضائی مجهز به سیستم نامه نگاری الکترونیکی بوده و باید مشکلات فنی با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی مرتفع شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به کمبود نیروی انسانی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ نفر پرسنل در پزشکی قانونی کرمانشاه در حال فعالیت هستند در حالی‌که بر اساس چارت سازمانی باید ۲۵۰ نفر ارائه خدمت کنند.

خانی با اشاره اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا لحظه‌ای فعالیت پزشکی قانونی متوقف نشده، افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا و رنگ بندی قرمز در استان کرمانشاه به علت کمبود نیروی انسانی پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی در محل کار حاضر شده و به ارائه خدمت پرداختند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۶۰۴ نفر مصدومین حادثه کار، ۵۱۷ نفر براثر تصادف، ۲۰ نفر به علت گازگرفتگی، ۵۱ نفر براثر سوختگی، ۳۹ نفر حوادث کار، ۳۷ نفر به علت غرق شدن و ۲۰ نفر براثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته تشکیل بانک ژنتیکی مجرمان سابقه دار آغاز شده که تاکنون بیش از هشت هزار نمونه ژنتیکی از مجرمان استان کرمانشاه دریافت شده است.

کد خبر 5244486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha