۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

رئیس کل بازرسی استان قزوین:

قوانینی که مانع خدمت‌رسانی به مردم هستند احصاء و حذف شوند

قوانینی که مانع خدمت‌رسانی به مردم هستند احصاء و حذف شوند

قزوین – رئیس کل بازرسی استان قزوین گفت: یکی از راهکارهای کاهش تخلفات حذف قوانینی است که مشکل داشته و اجرای آن برای خدمت رسانی به مردم ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله آقاعلیخانی پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار کرد: رسانه یکی از اصلی ترین ابزارهای مبارزه با فساد و جرم در جامعه است.

وی با بیان اینکه رسانه بستر مناسبی برای ترویج قانونگرایی در جامعه است عنوان کرد: آگاه‌سازی و روشنگری جامعه و وجود رسانه‌های قوی و قدرتمند زمینه ساز قانونگرایی در جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه نقد منصفانه را نباید کنار گذاشت و باید آن را سازنده دانست اضافه کرد: یکی از راهکاری کاهش تخلفات حذف قوانینی است که مشکل داشته و اجرای آن برای خدمت رسانی به مردم ممکن نیست.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلفات در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد افزود: آئین نامه‌ها و مقررات شهرداری‌ها دارای ایراد است و مادامی که اصلاح صورت نگیرد شاهد وقوع تخلفات خواهیم بود.

رئیس کل بازرسی استان قزوین با اشاره به روند استخدامی بدون ضابطه در شهرداری‌ها تاکید کرد: در شهرداری مانند شهرداری قزوین به اعتراف شهرداران پیشین حدود ۱۷۰۰ کارمند برای اداره شهر کافیست اما امروز بیش از ۳ هزار کارمند در شهرداری حضور دارند که هزینه‌های مالی زیادی را به شهر وارد می‌کنند.

آقاعلیخانی ادامه داد: نباید این تخلفات را مربوط به یک دوره دانست بلکه این روند بی ضابطه مربوط به دوران شهرداران متفاوت است و برای رفع این مشکل باید قوانین اصلاح و شفاف شوند.

وی در پایان با بیان اینکه نباید به بهانه خدمت و به نام مصلحت و شجاعت قوانین اداری را دور بزنیم، یادآور شد: قانون بد از بی قانونی بهتر است و برای اصل حکمرانی قانون در جامعه همه باید احترام قائل شویم.

کد خبر 5245480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha