۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تثبیت مالکیت‌ها موجب نظم و امنیت و برقراری صلح در جامعه می‌شود

تثبیت مالکیت‌ها موجب نظم و امنیت و برقراری صلح در جامعه می‌شود

قزوین-رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: تثبیت مالکیت‌ها از جمله خدمات مهم سازمان ثبت است که موجب نظم و امنیت و برقراری صلح در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین حجت الاسلام نورالله قدرتی در همایش اداره کل ثبت اسناد استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، هدف مشترک هر دو مجموعه دادگستری و ثبت اسناد و املاک را احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت المال بیان و اظهار داشت: اگر روند فعالیت‌های این سازمان با شیوه‌های به روز پیش برود، اثر وجودی آن می‌تواند ضمن افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضائی، به همه مردم و جامعه برگردد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مهم‌ترین هدف حقوق ثبت و این سازمان، تثبیت حقوق مالکیت افراد در جامعه است که موجب نظم و امنیت و برقراری صلح در جامعه می‌شود و تردیدی وجود ندارد که با دستیابی به این هدف، از وقوع بسیاری از منازعات و نیز معاملات معارض جلوگیری شده و این مهم به سهم خود عامل پدید آمدن امنیت قضائی در جامعه به شمار می‌رود.

مقام ارشد قضائی استان ضمن تاکید بر اهمیت اجرای کاداستر در استان بیان کرد: راه اندازی کاداستر موجب کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضائی، کاهش اطاله دادرسی و مرتفع شدن بسیاری از این مشکلات شده و از تضییع حقوق مردم جلوگیری می‌کند.

قدرتی قدم‌های مؤثر سازمان ثبت در راستای اجرای کاداستر را باعث کاهش هزینه‌های مشهود و پنهان مردم و دولت دانست و گفت: بسیاری از هزینه‌های پنهان که از رفت و آمدهای غیر ضروری به مردم و جامعه تحمیل می‌شود با این تحولات کاهش پیدا کرده لذا باید تحول در بخش اجراییات این سازمان با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است رئیس کل دادگستری استان از واحدهای مختلف اداره کل ثبت و اسناد بازدید به عمل آورد و با همکاران دیدار داشت.

کد خبر 5245847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha