۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

خداحافظی قاری بین المللی از عرصه مسابقات قرآن

خداحافظی قاری بین المللی از عرصه مسابقات قرآن

مختار دهقان قاری بین المللی قرآن کریم از عرصه مسابقات قرآن در حالی خداحافظی کرد که سهمیه اش در مسابقات بین المللی ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا از بین رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار دهقان قاری بین‌المللی قرآن کریم از عرصه مسابقات خداحافظی کرد.

وی با انتشار پستی در صفحه خود در فضای مجازی خود از عدم حضور در مسابقات قرآنی در آینده خبر داد و پرداختن به امر آموزش را اولویت خود مطرح کرد. متن پست اینستاگرامی این قاری به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض تحیات الهی
به این وسیله پایان حضورم در تمامی مسابقات قرآن رو اعلام می‌کنم و برای همه‌ی دوستانم در ادامه‌ی این راه آرزوی موفقیت و بهروزی از خداوند منان مسئلت دارم.
انشا الله از امروز تمام تمرکزم رو بر ارتقا علمی تلاوت و آموزش به قرآن آموزان خصوصاً در بخش روخوانی و روان‌خوانی (که به نظر من مقدس‌ترین و پر ثواب ترین مرحله‌ی آموزش قرآن هست) قرار خواهم داد.
از همه اساتیدم که در طی این سال‌ها زحمت فراوانی برای حقیر کشیدن تشکر می‌کنم.
و از هم مسئولینی که در طی این سال‌ها زحمت برگزاری مسابقات سراسری رو به دوش کشیدن نیز صمیمانه سپاسگزارم.»

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت خداحافظی خود گفت: احساس کردم انگیزه‌ای دیگر برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ندارم. بعد از سال ۹۶ که نفر دوم شده و به مسابقات بین‌المللی مالزی راه یافتم آنجا هم دوم شدم و تصمیم داشتم تنها سه سال دیگر شرکت کنم.

دهقان افزود: سال گذشته برای مسابقات ترکیه انتخاب شدم که به دلیل ویروس کرونا مسابقات برگزار نشده و سهمیه ما به عنوان یک راه یافته به مسابقات بین‌المللی سوخت. برای راه پیدا کردن به مسابقات بین‌المللی قرآن زحمات زیادی می‌کشیم اما متأسفانه با شیوع کرونا و سوخت سهمیه‌ها هیچ راه کاری از سمت مسئولان عملی و پیگیری نشد. بخشی از این امر اجتناب ناپذیر بود چرا که شیوع بیماری منحوس ضربات زیادی بر همه وارد کرد اما مسئولان می‌توانستند با ایجاد راه کارهایی این فضا را بهتر مدیریت کنند.

کد خبر 5245929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha