۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳

شهردار دزفول:

استخدام‌های شهرداری دزفول قانونی بوده است

استخدام‌های شهرداری دزفول قانونی بوده است

دزفول- شهردار دزفول با بیان اینکه هیچ فردی در این شهرداری استخدام رسمی نشده است، گفت: افرادی که به عنوان نیروی حجمی به‌کارگیری شده‌اند نیز بر اساس مجوز استانداری و قانونی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی دوایی فر پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای شهر دزفول که با موضوع رسیدگی به درخواست بازنشستگی وی به عنوان شهردار دزفول در محل سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار کرد: مطابق با قانون، بنده ۳۵ سال اختیار کار کردن دارم که این ۳۵ سال قبل از انتخابات به پایان رسید اما برای جلوگیری از بروز شائبه و حاشیه مبنی بر ایجاد خلل در جو شهر، موضوع را تا بعد از انتخابات مطرح کردم.

وی افزود: هیچ مشکل و موضوع خاصی رخ نداده و صرفاً به دلیل اینکه سن خدمت بنده به پایان رسیده است، درخواست بازنشستگی داده‌ام هر چند در گذشته عده‌ای قصد داشتند این اتفاق زودتر رخ دهد اما چون اقدام آنها قانونی نبود به نتیجه نرسیدند.

شهردار دزفول یادآور شد: از سویی با توجه به نزدیکی به آغاز به کار شورای جدید، تصمیم گرفتم که کنار بروم تا برای شورای جدید و انتخاب شهردار توسط آنها چالشی به وجود نیاید و در آرامش بتوانند کار خود را انجام دهند.

دوایی فر با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای کمک به شهردار و شورای شهر جدید دریغ نخواهم کرد، گفت: قطعاً پس از بازنشستگی نیز در خدمت مردم شهرم خواهم بود و خدمت‌گزار آنها هستم.

وی در خصوص اعتراض رئیس و اعضای شورای شهر مبنی بر استخدام‌های فامیلی و بی‌ضابطه در شهرداری توضیح داد: شهرداری هیچ استخدام رسمی نداشته است چرا که چارت اداری ما به اندازه کافی نیرو دارد و تمام افرادی که به‌کارگیری شده‌اند، حجمی هستند و هر وقت لازم باشد می‌توان آنها را کنار گذاشت و ضمن اینکه تمام این استخدامی‌های حجمی نیز با مجوز استانداری بوده است.

شهردار دزفول عنوان کرد: ده‌ها دستگاه نظارتی حواسشان به عملکرد شهرداری هست و با وجود اینکه برخی نهادها و ادارات دیگر شاید سه برابر شهرداری در این چند سال نیز بدون ضابطه نیرو جذب کرده‌اند اما هیچ‌کس به آنها اعتراضی نکرده است.

دوایی فر اضافه کرد: آیا فقط شهرداری استخدام داشته است؟ در همه جا استخدام‌های این‌چنینی وجود دارد از بانک گرفته تا سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی؛ بنابراین ادعاهای افرادی مبنی بر مبارزه با استخدام‌های فامیلی و… در شهرداری صرفاً شعارهای واهی و غلط‌انداز و برای سوءاستفاده‌های شخصی است.

وی یادآور شد: اینکه افراد خانواده و آشنایان برخی عوامل شهرداری به‌کارگیری شده‌اند، امر طبیعی است و تقریباً در تمام ادارات و سازمان‌های کشور چنین چیزی مرسوم شده است اما چرا سایر دستگاه‌ها زیر ذره‌بین نیستند؟

دوایی فر افزود: در سازمان پارک‌ها به ازای اضافه شدن هر هکتار به سرانه فضای سبز باید یک نیرو اضافه شود؛ بنابراین به‌کارگیری کارگران جدید مطابق با مصوبه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی با کمبود نیرو مواجه است، ادامه داد: چارت این سازمان نیازمند ۱۷۵ نیرو است ولی در حال حاضر فقط ۷۰ نیرو دارد و پس از پیگیری‌های فراوان توانستیم آزمونی را با حضور بیش از یک هزار نفر برگزار کنیم اما فقط ۹ تا ۱۰ نفر به این سازمان اضافه شدند.

اختصاص ۸ هکتار زمین برای احداث ترمینال فرودگاه

شهردار دزفول با اشاره به تخصیص هشت هکتار زمین برای احداث ترمینال فرودگاه دزفول بیان کرد: افرادی به دنبال این هستند که فرودگاه دزفول قوت نگیرد ولی با تلاش تمام مدیران شهرستان این فرودگاه در حال تثبیت است.

دوایی فر افزود: پس از پیگیری فراوان از ستاد کل نیروهای مسلح مجوز احداث ترمینال فرودگاه دزفول را در بلوار سرداران این شهر جنب پمپ‌بنزین پایگاه چهارم شکاری اخذ کردیم تا این فرودگاه رسمی و بین‌المللی شود.

وی گفت: خرید زمین ترمینال فرودگاه دزفول مشروط به اینکه زمین به نام شهرداری شود در دستور کار قرار گرفت و با تصویب ۹ عضو شورای شهر دزفول ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان قسط اول برای زمین ترمینال در نظر گرفته شد؛ همچنین در تلاش هستیم از ۱۸۰ میلیارد ریال سایر بدهی زمین که قرار است در دو چک ماه‌های مرداد و بهمن پاس شوند، تخفیف بگیریم.

شهردار دزفول بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریالی که برای خرید زمین ترمینال تخصیص یافته مربوط به اعتبار روکش آسفالت معابر شهر دزفول بود که با تصویب اعضای شورای شهر برای این کار ضروری و راهبردی در نظر گرفته شد و با وجود فشارهای زیادی که مردم برای روکش آسفالت وارد کردند، خرید زمین ترمینال اقدام عاقلانه‌ای بود چرا که در آینده ثمرات زیادی را برای شهرستان دزفول خواهد داشت.

کد خبر 5246098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha