۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲

خطیب جمعه کوار عنوان کرد؛

مسئولان برای ایجاد سد کشاورزی کوار جدیت به خرج دهند

مسئولان برای ایجاد سد کشاورزی کوار جدیت به خرج دهند

کوار- امام جمعه کوار بر ضرورت راه اندازی سد شهید حاج قاسم سلیمانی کوار تاکید کرد و گفت: حیات کشاورزی کوار در خطر است و مسئولان در زمینه ایجاد این سد باید جدیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کوار ضمن دعوت نمازگران به تقوی الهی بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی کوار تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کوار ۵ درصد از تولیدات باغی و کشاورزی استان را تأمین می‌کند، توجه به این بخش حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه کوار با بیان اینکه با راه اندازی سد کشاورزی موسوم به سد شهید سلیمانی بخش اعظمی از مشکلات کشاورزان و باغداران این شهرستان از مشکل بی آبی و تشنگی نجات پیدا می‌کنند، گفت: حیات کشاورزی شهرستان کوار در خطر است و بعضی از چاه‌های کشاورزی خشک شده است و آب‌های زیر زمینی کاهش یافته و در زمین فرو رفته است.

حجت الاسلام گشول بیان داشت: تکمیل و راه اندازی سد کشاورزی شهرستان کوار باید با جدیت پیگیری شود و پیش از آن مشکل جانمایی و اسکان اهالی روستاهای حوزه‌ی آب سد باید حل و رسیدگی شود.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بزرگترین وارونگی اخلاقی در بحث حقوق بشر گفت: دردآورترین سیرک دنیای امروز، این است که بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در تاریخ بشری، بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر است.

امام جمعه کوار اظهار داشت: تاکنون بشر از حقوق بشر استکبار می‌نالید، اما سوگمندانه، امروز دنیا ناباورانه شاهد رونمایی جدید تمدن غرب از حقوق بشر استعمار پیر در کشور سلطنتی کانادا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار با تاکید بر وقوع گورهای دسته‌جمعی کودکان بومیان کانادا توسط آمریکا، بیان کرد: دیدن گورهای دسته جمعی کودکان بی گناه بومیان کانادایی احساسات هر انسان سلیم‌الفطره‌ای را جریحه‌دار می‌کند و پرده از جنایت‌های گسترده گرگ‌های انسان‌نمایی برمی‌دارد که با وقاحت تمام، سردمداران شعار حقوق بشر در دنیای معاصرند.

حجت الاسلام گشول به حادثه ویرانی یک ساختمان ۱۲ طبقه در میامی آمریکا نیز گریزی زد و ادامه داد: در این حادثه چندین نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زیر آوار مانده‌اند، حادثه‌ای که از آن با عنوان فاجعه‌ای انسانی می‌توان یاد کرد.

او ناتوانی آمریکا در مدیریت این حادثه را عبرت برانگیز دانست و ادامه داد: پس از گذشت چندروز از این حادثه، همچنان نیروهای امدادی در امداد رسانی و نجات افراد زیر آوار، ناتوان مانده‌اند که با توجه به امکانات گسترده و فن‌آوری‌های به‌روز آمریکا، این فاصله زمانی بیانگر سو مدیریت و ناکارآمدی ساختار حاکمیتی آمریکاست و واهی‌بودن تصور مدیریت برتر آمریکایی را آشکارتر می‌سازد.

کد خبر 5248848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha