۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷

فرماندار همدان مطرح کرد؛

ممنوعیت ورود مسافران از شهرهای قرمز کرونایی به همدان

ممنوعیت ورود مسافران از شهرهای قرمز کرونایی به همدان

همدان_ فرماندار همدان گفت: ورود مسافران از شهرهای قرمز کرونایی به همدان ممنوع است و در شرایط فعلی چاره‌ای جز جلوگیری و ایجاد محدودیت نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محمدی اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلاء و بستری و اعلام وضعیت هشدار قرمز در بسیاری از شهرستانها و با هدف جلوگیری از روند صعودی و شکل گیری موج پنجم بیماری در مرکز استان الزامات و محدودیت‌های کرونایی با جدیت بیشتری اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورود مسافران از شهرهای قرمز کرونایی به همدان ممنوع است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی در شرایط غیر کرونایی هر ساله در همدان شاهد سفرهای قابل توجهی بویژه از استان‌های جنوبی هستیم که در شرایط فعلی چاره‌ای جز جلوگیری و ایجاد محدودیت نداریم.

محمدی افزایش رفت و آمدهای خانوادگی، میهمانی ها و هرگونه مراسم جمعی را از جمله مهمترین عوامل انتشار بیماری دانست و تاکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ لغایت ۳ بامداد همچنان استمرار دارد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه هم اکنون همدان در وضعیت هشدار نارنجی کرونایی با احتمال تبدیل به وضعیت قرمز قرار دارد که امیدواریم با همکاری عموم مردم بتوانیم شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که با وضعیت قرمز مواجه نشویم، افزود: وضعیت قرمز کرونایی محدودیت‌های بیشتر از جمله تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و ۳و ۴ را به دنبال دارد که باید تلاش کنیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وارد این وضعیت نشویم.

وی ادامه داد: طبق آخرین رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۹۳ شهر در وضعیت قرمز ،۱۷۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و بر اساس این رنگ بندی، سفر «به» و «از» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

محمدی گفت: ممنوعیت تردد شبانه نیز در تمام شهرهای کشور از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال شده و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال خواهد شد.

کد خبر 5249670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha