۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

«باران» شامپانزه جوان ارم راهی یتیم خانه ای در کنیا می شود

«باران» شامپانزه جوان ارم راهی یتیم خانه ای در کنیا می شود

پس از ماه ها بلاتکلیفی یکی از مسئولان باغ وحش ارم از انتقال «باران» شامپانزه جوان این باغ وحش به یتیم خانه حیوانات در کنیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم از انتقال باران شامپانزه این باغ وحش در ساعت ۲۳ امشب به کشور کنیا خبر داد و گفت: تمام تمهیدات لازم برای انتقال این شامپانزه به کشور کنیا فراهم شده است.

وی گفته است: این انتقال که پروازی است به مقصد قطر انجام خواهد شد و از آنجا این شامپانزه به کنیا سفر می‌کند.

اواخر اردیبهشت سال ۹۶ بود که بعد از حدود ۱۵ سال در باغ وحش ارم تهران بچه شامپانزه‌ای از مادر بسیار جوانش متولد شد، مادر شامپانزه به علت جوانی و نداشتن تجربه زایمان توانایی نگهداری از شامپانزه را نداشت.

این شامپانزه برای حفاظت از جانش از سایر شامپانزه‌ها جدا شد و به دلیل وجود ناتوانی‌هایی در سیستم تنفسی به مدت یک ماه در انکوباتور نگهداری و پس از آن به علت عدم تکامل سیستم بلع برای تغذیه آن از لوله معده استفاده شد، لذا دامپزشک قبلی باغ وحش ارم به دلیل شرایط خاصی که این حیوان داشت، مسئولیت نگهداری از آن را بر عهده گرفت. و پس از مدتی این شامپانزه از حامی خود جدا شد و جنجال‌های رسانه‌ای به دنبال داشت.

امروز سلیم جوهری با اشاره به اینکه از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیون‌هایی تشکیل و افراد متخصص در حوزه محیط زیست دامپزشکی و… حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود. گفته است، براساس تصمیم اخذ شده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شد و در نهایت امشب ساعت ۱۱ ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.

مدیرعامل مجموعه ارم با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به دلیل اینکه بهتر زندگی بکند و شرایط لازم فراهم شود تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.

کد خبر 5250347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha