۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷

استاندار گلستان:

روند صدور شناسنامه برای اتباع در گلستان تسریع شود

روند صدور شناسنامه برای اتباع در گلستان تسریع شود

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به طرح اعطای تابعیت و صدور شناسنامه برای فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع گفت: صدور شناسنامه برای اتباع خارجه در گلستان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون اتباع و مهاجرین خارجی اظهارکرد: طرح اعطای تابعیت و صدور شناسنامه به فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع طبق مصوبه مجلس باید اجرا شود.

استاندار گلستان افزد: در گلستان حدود ۶ هزار نفر مشمول این طرح شده که باید موانع باقی مانده پیش روی این اقدام هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ هزار نفر اتباع مجاز و غیرمجاز در گلستان حضور دارند که برای تاییدیه های هویتی پاسخ استعلامات از اطلاعات سپاه و یا اداره کل اطلاعات کفایت می‌کند.

حق شناس گفت: همچنین هزار و ۶۵۰ دانش آموز اتباع خارجه در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند که باید با اقدامات لازم فرایند ادامه تحصیل آنها در مدارس تسهیل شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات اردوگاه اتباع گفت: باید مشکلات و مسائل این اردوگاه احصا و هرچه سریع‌تر رفع شود.

گفتنی است در سابق قانونی وجود داشت که حتماً فرزندان اتباع خارجی باید به سن ۱۸ سال می‌رسیدند تا تابعیت ایرانی دریافت کنند اما اکنون طبق قانون این الزام ۱۸ سال برداشته شده است.

کد خبر 5251861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha