۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

ستاری:

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور از ۶ هزار عبور کرده است

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور از ۶ هزار عبور کرده است

کرج - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان ما در کشور از ۶ هزار عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری البرز اظهار کرد: حرکت پیوسته و توانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در افق ۱۴۰۴ باید قدرت اول علمی و فناوری منطقه باشیم که هستیم و به آن رسیدیم، در حوزه‌های خاص مثل نانو، هوافضا و سلول‌های بنیادین پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشتیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ما در کشور از ۶ هزار عدد عبور کرده و خوشبختانه با یک شیب خیلی بالایی فروش و تعداد شرکت‌ها توسعه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تمرکز ما از ۲ تا ۳ سال قبل حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه‌های تحریم است.

ستاری خاطرنشان کرد: کوره‌های زیستی که در این شرکت که مشاهده می‌شود، جزو اولویت‌های ستاد زیست ماست، چراکه یکی از مشکلات بزرگ ما نهاده‌های کشاورزی کود و سم است که عدد قابل توجهی از این محصولات وارداتی هستند.

وی گفت: جایگزینی کودهای شیمیایی با کودهای زیستی، در بالا رفتن راندمان تولید در حوزه کشاورزی و سلامت مردم تحول‌آفرین است، بر این اساس باید برای تأمین غذا از کودهای شیمیایی استفاده نشود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور متذکر شد: شرکت‌های زیادی در این حوزه‌ها فعالیت دارند و انتظار می‌رود با توسعه این شرکت‌ها شاهد بلوغ و رشد آنها باشیم که این امر در کشور اتفاق می‌افتد.

کد خبر 5253401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      0 0
      البته تعداد مهم نیست اصلا کیفیت و کارآیی مهمه
    • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      0 0
      شرکت های دانش بنیان از طریق افزایش ضریب خوداتکایی و ضریب بازیافت در اقتصاد می توانند به مقاوم سازی اقتصاد کشور در مقابل تحریم و تهدیدهای خارجی کمک کنند و صرفه جویی ارزی در زمینه های مختلف را محقق کنند، کاهش واردات با فعال شدن ظرفیت های داخلی و تراز تجاری مثبت به بهبود ارزش پول ملی نیز کمک میکند
    • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      0 0
      اقتصاد دانش محور و تجاری سازی دستاوردهای علمی و ایده های نخبگان با کمک شرکت های دانش بنیان محقق خواهد شد، رشد و توسعه اقتصادی کشور در سایه رشد شرکت های دانش بنیان قابل دستیابی است، تحریم ها را باید بی اثر یا حداقل کم اثر کنیم، اینگونه قدرت چانه زنی ما برای لغو تحریم ها نیز افزایش خواهد یافت
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      آقای رییسی رییس جمهور منتخب بهتر است دکتر ستاری را در مقام معاون علمی و فناوری رییس جمهور ابقا کنند.چون تنها نقطه مثبت هشت ساله حکومت روحانی فقط همین دکتر ستاری بود وبهتره ادامه داشته باشه مابهترازاونداریم.