۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبرداد؛

تانکر حامل سوخت در شیراز واژگون شد/ راننده تانکر زنده است

تانکر حامل سوخت در شیراز واژگون شد/ راننده تانکر زنده است

شیراز – رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از واژگونی تانکر حامل سوخت در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی قانع با اعلام خبر واژگونی تانکر حامل سوخت در شهر شیراز افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی، این حادثه که در جاده کمربندی اکبرآباد حادث شد، بدون وقوع رخداد حاشیه‌ای، مدیریت شد.

وی زمان اعلام وقوع این حادثه به مرکز ۱۲۵ آتش نشانی شیراز را ساعت ۲۰ و ۲۲ دقیقه شامگاه جمعه ۱۸ تیر اعلام و اضافه کرد: محل وقوع حادثه، کمربندی شیراز-اکبرآباد، روبروی ترمینال باربری و در نزدیکی یکی از جایگاه‌های عرضه سوخت بود.

قانع با یادآوری اینکه تانکر یاد شده، حامل سوخت از نوع بنزین بوده است، گفت: به دلیل حساسیت این حادثه و احتمال انفجار تانکر سوخت سریعاً ۳۵ آتش نشان از ایستگاه‌های ۱۵, ۹,۵ و چهار به همراه خودروهای فوماتیک، خودرو حامل کف، خودروهای تانکر آب و دستگاه‌های امدادی و اطفایی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، با اشاره به اینکه تانکر واژگون شده حامل یک مخزن ۳۳ هزار لیتری بود، بیان دلیل واژگونی را در حیطه تخصص پلیس دانست و گفت: این تانکر از مسیر خارج و بعد از برخورد با موانع حاشیه جاده، واژگون شده بود.

قانع ادامه داد: تیم عملیاتی بعد از قطع برق این وسیله نقلیه و مسدود کردن کامل محل حادثه با نصب علائم هشدار دهنده، راننده ۴۰ ساله محبوس شده در خودرو را خارج کرده تحویل عوامل اورژانس دادند.

او با اشاره به نشت شدید بنزین در محل وقوع حادثه، گفت: چنین حوادثی می‌تواند با کوچک‌ترین اشتباه، تبدیل به یک فاجعه شده و حواشی مختلفی داشته باشد اما با حضور به موقع و اقدام سریع تیم عملیاتی آتش‌نشانی، بنزین موجود در محدود واژگونی با آب و فوم پوشانده شد.

قانع با بیان اینکه عملیات ۴ ساعت به طول انجامید، گفت: کار تا ایمن کردن کامل تانکر و محل واژگونی، ادامه داشته و با انتقال تانکر، از محل، کامل شد.

کد خبر 5254439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha