۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶

با مشارکت خیرین؛

۱۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا می شود

۱۰ رشته قنات در خراسان جنوبی احیا می شود

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از مشارکت خیرین برای احیای ۱۰ رشته قنات در شهرستان های نهبندان و سربیشه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار نهبندان، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سعی دارد حمایت خیرین را به سمت و سوی امور پایدار پیش ببرد، اظهار داشت: در همین راستا احیای قنوات، کمک به مجتمع های آب و تامین آب پایدار در روستاها در دستور کار خصوصاً در اجرای طرح نذر آب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس قول مساعد خیرین و کمک خود مردم تلاش داریم پنج قنات در شهرستان سربیشه و پنج قنات در شهرستان نهبندان احیا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به کمک جمعیت هلال احمر خصوصاً در ایام کرونا در حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: در این راستا برای شهرستان نهبندان در اولین مرحله مبلغ ۳۶ میلیون تومان اعتبار حمایتی به صورت ماهانه در بخش دارو و درمان اختصاص یافته است.

رضایی با بیان اینکه تلاش داریم تمامی خدمات هلال احمر در روستاها از سوی خانه های هلال روستایی انجام شود، گفت: تمامی نیازمندان در حوزه درمان، توانبخشی و دارو می توانند از خدمات رایگان جمعیت هلال احمر بهره مند شوند.

مجید بیکی، فرماندار شهرستان نهبندان نیز در این جلسه با اشاره به خشکسالی های بی سابقه در استان و به خصوص شهرستان نهبندان، گفت: امسال سال خشکی برای دامداران و کشاورزان است لذا باید به این قشر توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه وجود بادهای ۱۲۰ روزه و اقلیم خشک نهبندان در کنار کاهش نزولات آسمانی خسارت های جدی به بخش کشاورزی و دامپروری این منطقه وارد کرده است، اظهارداشت: امسال احیای قنوات و تامین آب شرب از سیاست‌های کلی دولت است و ما در این راستا و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار نهبندان ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه های محرومیت زدایی بین دستگاه های اجرایی آن هم در شرایطی که مردم شرایط اقتصادی سختی دارند، موجب دلگرمی و رضایت مردم می شود، لذا حل مشکلات مردم برای مسئولان ارزشمند است.

بیکی با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری توجه به شهرستان نهبندان باید ویژه باشد، عنوان کرد: نیات بشردوستانه جمعیت هلال احمر در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و قابل تقدیر است.

فرماندار نهبندان افزود: تفاهم نامه همکاری فرمانداری نهبندان، جمعیت هلال احمر و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در راستای محرومیت زدایی شهرستان نهبندان بزودی امضا می‌شود.

کد خبر 5255301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha