۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴

گروه طالبان:

حضور نیروهای ترکیه در افغانستان احساس عداوت را برمی انگیزد

حضور نیروهای ترکیه در افغانستان احساس عداوت را برمی انگیزد

گروه طالبان اعلام کرد که حضور نیروهای ترکیه در افغانستان احساس عداوت و دشمنی را برمی انگیزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گروه طالبان در واکنش به تصمیم ترکیه برای ادامه حضور در افغانستان، نسبت به باقی ماندن نیروهای ترکیه در افغانستان هشدار داد.

بنا بر اعلام گروه طالبان، حضور نیروهای ترکیه در افغانستان احساس عداوت و دشمنی علیه مسئولان ترکیه را برمی انگیزد.

طالبان اعلام کرد: هر نیروی بیگانه ای که در افغانستان به هر بهانه ای باقی بماند از نظر ما به مثابه قوای اشغالگر محسوب می شود و آنکارا باید عواقب آن را برعهده می گیرد.

اواسط ماه آوریل، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای ناتو اعلام کرده بودند که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه) حدود ۱۰ هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می‌کنند.

طی هفته های اخیر و با تسریع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که تا سپتامبر تکمیل خواهد شد، موضوع تامین امنیت فرودگاه کابل از سوی ترکیه تبدیل به یکی از موضوعات مهم افغانستان شده است.

ترکیه اعلام کرده که با ۵۰۰ نیرویی که در افغانستان دارد این کار را انجام خواهد داد و نیروی جدیدی به افغانستان اعزام نمی کند. بر این اساس ترکیه در تامین امنیت فرودگاه نقش آفرین خواهد بود اما مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین المللی کابل را به شرط حمایت های متحدانش برعهده می گیرد. این در حالی است که گروه طالبان خواهان خروج تمامی نیروهای بیگانه از افغانستان است.

آمریکا اعلام کرده است که گفتگوها با ترکیه درباره همکاری امنیتی در فرودگاه کابل بعد از خروج نظامیان خارجی از افغانستان ادامه دارد.

کد خبر 5256973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha