۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱

استاندار مرکزی:

نتایج کار بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک کاربردی نیست

نتایج کار بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک کاربردی نیست

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به ارائه نتایج کار بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک که توسط مشاور ارائه شد، تصریح کرد: این اطلاعات چیزی به سواد اندک من از شهر اراک اضافه نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر سید علی آقازاده ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به دیر برگزار شدن کارگروه آلودگی هوا گفت: استاندار در ماه باید ۶۰ جلسه به ریاست خود برگزار کند و این امر منهای دیگر جلسات ضروری مانند کرونا، برق و … است، البته برگزار نشدن جلسه کمیته اضطرار به معنی نفی وظایف نیست، اما برگزاری آن ضرورتی نداشته است و نباید به تنش در جامعه دامن زد.

بیش از این نمی‌توانستم اجازه تعطیلی را بدهم

وی گفت: در چهار ماهه اخیر بیشترین تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، صنایع و صنوف را نسبت به سال‌های اخیر داشته‌ایم و تردد خودروها از ساعت ۱۰ شب ممنوع بوده است ضمن اینکه بیش از این نمی‌توانستم اجازه تعطیلی را بدهم البته کل کشور درگیر این شرایط اضطراری هستند و همه باید تلاش در جهت بهبود داشته باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به ارائه نتایج کار بازنگری طرح جامع آلودگی هوای اراک که توسط مشاور ارائه شد، تصریح کرد: این اطلاعات چیزی به سواد اندک من از شهر اراک اضافه نکرد و در واقع اطلاعاتی کلی است که هر شهروند اراک دارد و باید حتماً در کارگروه و کمیته فنی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و از ظرفیت تمامی متخصصان نیز استفاده شود.

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک را برای روی طاقچه نمی‌خواهیم

آقازاده گفت: ما به دنبال گذاشتن این طرح روی طاقچه نیستیم، این طرح باید کاربردی باشد و بتوان از طریق آن امروز را نسبت به روز قبل سنجید.

وی اظهار کرد: گرمی هوا و خشکسالی همه این عوامل شرایط غیر طبیعی را رقم زده است و باید جلسات کارگروه نیز برگزار می‌شد، اما اگر این کارگروه هم برگزار می‌شد باید در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی برخی اماکن تصمیم گیری می‌شد. مدارس و دانشگاه‌ها که تعطیل بود، به دلیل کرونا ادارات در حد یک سوم فعال بودند و برخی از اصناف تعطیل بودند و مسلماً بیش از این نمی‌شد تعطیلی اعلام کرد. در واقع با تشکیل کارگروه اضطرار هم نمی‌توان معجزه کرد چراکه منشأ آلودگی در خارج از استان است.

استاندار مرکزی ادامه داد: متأسفانه در سال جاری میزان روزهای آلوده برای تمامی گروه‌های حساس به ۴ روز رسید که امری بی سابقه است چراکه این آمار در سال گذشته یک روز بوده است، همچنین این رقم نشان از شرایط اضطراری در کشور دارد هر چند که اکثراً آلودگی‌ها منشأ خارج از کشور داشته است.

استاندار مرکزی در پایان بیان کرد: در چهار ماهه اخیر مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بوده‌اند، برخی از صنایع به دلیل مباحث تأمین برق کم کار شده‌اند، ترافیک به همین دلایل کمتر شده است، در نیروگاه سوخت مایع نداشتیم و این آلودگی چهار ماهه اکثراً منشأ خارجی داشته است.

کد خبر 5257196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha